پوتین: مشتاقانه منتظر همکاری با کشور‌های اسلامی هستیم

رئیس جمهور روسیه بر تمایل کشورش به تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری با جهان اسلام تأکید کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز دوشنبه تأکید کرد که کشورش برای همکاری تجاری با کشور‌های اسلامی آمادگی کامل داشته و علاقه‌مند به تقویت روابط موجود، یافتن شرکای جدید، تقویت همکاری‌ها در زمینه کشاورزی،  صنعتی و ایجاد زنجیره‌های لجستیکی حمل‌ونقل با این کشور‌هاست.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین این اظهارات را در پیام تبریک خود به شرکت کنندگان در چهاردهمین اجلاس بین المللی اقتصادی "روسیه - جهان اسلام: مجمع کازان ۲۰۲۳" که در شهر کازان جمهوری تاتارستان برگزار شد، مطرح کرده است.

در متن پیام رئیس جمهور روسیه آمده است: "امروزه کشور‌های اسلامی فعالانه در حال توسعه و دستیابی به دستاورد‌های ملموس در عرصه تجارت، بخش مالی، نوآوری‌ها و تحقیقات علمی و کاربردی هستند. روسیه برای همکاری‌های تجاری و بشردوستانه گسترده با این کشورها آماده است و تمایل داریم روابط موجود را تقویت کنیم، شرکای جدید پیدا کنیم و همکاری‌ها در زمینه کشاورزی، صنعتی و ایجاد زنجیره‌های لجستیکی حمل و نقل را توسعه دهیم".

او در این پیام، با تاکید بر اینکه روسیه روابط نزدیک با کشور‌های اسلامی را چه در سطح دوجانبه و چه در چارچوب همکاری با سازمان همکاری اسلامی حفظ می‌کند، اضافه کرد: "روابط روسیه با این کشور‌ها مبتنی بر مشارکت و احترام به حاکمیت هاست".

پوتین با اشاره به اینکه شهر کازان جایگاه خود را به عنوان بستری قابل اعتماد و ضروری برای برگزاری رویداد‌های تجاری و اقتصادی در مقیاس بزرگ ثابت نموده، ابراز اطمینان کرد که فعالیت‌های گروه چشم انداز راهبردی روسیه و جهان اسلام و مجمع بین المللی اقتصاد به تقویت همکاری بین بخش‌های تجاری در روسیه و کشور‌های اسلامی و همچنین ایجاد فرصت‌های جدید برای پروژه‌های مشترک در سطح منطقه‌ای و جهانی کمک خواهد کرد.

مجمع کازان با هدف تقویت روابط تجاری، اقتصادی، علمی، فنی، اجتماعی و فرهنگی بین روسیه و کشور‌های اسلامی برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۱:۲۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
دست دوستی بطرف مظلومان عالم دراز کرده و می گوید ای مظلوم بیا تا کمکت کنم. بار عام داده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
عمو پوتین شعار دادن بی فایده هست نیروهای تحت العمر دستور بفرما کارشکنی و سریع باشند دوم هسته ای مثل آمریکا مستقر کن خاور میانه نفس عموسام بریده خفه خون میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
جهان اسلام داش پوتین رو کم داشت که اونم اومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
توروچه به مسلمانان کمونیست
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۳۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
عجب‌پوتین‌مسلمان‌شده‌؟ان‌هم‌از‌نوع‌شیعیش؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
توی غربگرا یا آلبانی نشین در پیت اسقاطیل چرا ناراحتی مگر همیشه کسی راه بی راهه طی می‌کنه مثل اربابت عمو سام ابلیس ابلیس ها که ادعای خدایی داره و حتی به پوتین دوست شفیق خودشم رحم نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
شما ازش ناراحتي ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
آره دیگه همانطور که هوگو چاوز هم در زمان احمدی نژآد مسلمان شد و اغلب چفیه دور گردنش بود!
آخرین اخبار