معاون وزیر خارجه روسیه گزارش رسانه‌های غربی درباره مذاکره میان مسکو و واشنگتن را رد کرد.

«جان مرشایمر» بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان گسترش ناتو به مرز‌های روسیه را دلیل بروز جنگ اوکراین اعلام کرده و واشنگتن را در این زمینه مقصر می‌داند. وی تأکید دارد این جنگ تبعات زیادی دارد که قطع همکاری‌های میان دو طرف در مدیریت جهانی از آن جمله است. اکنون مسکو به دلیل مواضع ضدروسی آمریکا از پیمان استارت نو خارج شده و دو طرف اقدام به اعمال تحریم‌های متقابل علیه یکدیگر کرده‌اند.

به گزارش تل تریدر، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) به رسانه‌های اعلام کرد مسکو و واشنگتن درباره تحریم‌هایی که از زمان آغاز جنگ اوکراین علیه یکدیگر اعلام کرده‌اند و نیز موضوعاتی همچون تبادل زندانیان، مذاکره نمی‌کنند. 

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند واشنگتن در نظر دارد به منظور تلاش برای آغاز مذاکرات مربوط به تبادل زندانیان میان دو طرف بخشی از تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو را لغو کند. 

ریابکوف در این باره گفت: «من تنها در این زمینه می‌توانم بگویم که روایتی که آمریکا علیه روسیه در حال مطرح کرده است مردود و ناصحیح است.»

معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به پیوستن فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تأکید کرد: «مسکو به استقرار نیرو‌های آمریکایی در فنلاند واکنش نشان خواهد داد و چنین تحولی باعث مرعوب شدن روسیه نخواهد شد.»

جان مرشایمر موافقت آمریکا با پیوستن فنلاند به سازمان ناتو را اشتباه بزرگ خواند و تأکید دارد به دلیل اختلافاتی که میان فنلاند و روسیه در منطقه قطب شمال وجود دارد، این موضوع در بلند مدت می‌تواند باعث رویارویی احتمالی میان ناتو و مسکو شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار