رئیس‌جمهور اوکراین با هدف رایزنی درباره عضویت در ناتو به انگلیس سفر کرد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، لحظاتی پیش وارد خانه «چکرز» محل زندگی نخست‌وزیر انگلیس در شهرستان «باکینگهام شر» در جنوب شرقی این کشور شد، تا با او دیدار کند.

روزنامه انگلیسی گاردین، اولویت زلنسکی در این دیدار را بحث درباره عضویت اوکراین در ناتو مطرح کرد. «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس، هم تصویری از لحظه استقبالش از زلنسکی را منتشر کرد.

زلنسکی این سفر را پس سفرهایش به برلین و پاریس و دیدار با مقام‌های ارشد کشور‌های آلمان، فرانسه و ایتالیا انجام داد. انگلیس هم هفته گذشته متعهد شد برای حمایت از تلاش‌های اوکراین برای بیرون راندن نیرو‌های روسیه از خاک خود، موشک‌های کروز رنجر با برد طولانی ارسال کند.

زلنسکی پیش از سفر به انگلیس در پیامی توییتری نوشت: «انگلیس در زمینه گسترش توانایی‌های خود در زمین و هوا پیشرو است. همکاری ما امروز نیز ادامه خواهد داشت. من دوستم ریشی را ملاقات خواهم کرد. ما مذاکرات اساسی را رو در رو و هیئتی انجام خواهیم داد.»

ریشی سوناک هم بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت: «این یک لحظه حیاتی در مقاومت اوکراین در برابر جنگ تهاجمی وحشتناکی است که آن‌ها انتخاب نکرده و یا دست به تحریک برای آن نزده‌اند. اوکراین به حمایت مستمر جامعه بین‌المللی برای دفاع در برابر رگبار حملات بی‌امان و بی‌رویه نیاز دارد که بیش از یک سال است واقعیت روزمره مردم آن بوده است. ما نباید آن‌ها را ناامید کنیم.»

از همین رو دولت انگلیس امروز (دوشنبه) اعلام کرد که صد‌ها پهپاد جدید تهاجمی دوربرد با برد بیش از ۲۰۰ کیلومتر را به اوکراین خواهد فرستاد و در بیانیه‌ای گفت: «امروز نخست‌وزیر تدارک بیش از صد‌ها موشک دفاع هوایی و سامانه‌های هوایی بدون سرنشین، از جمله صد‌ها پهپاد جدید تهاجمی دوربرد با برد بیش از ۲۰۰ کیلومتر، را تایید خواهد کرد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار