سهم شهرداری سلطانیه از اعتبارات ارزش افزوده، ناچیز است

شهردار سلطانیه گفت: مبنای اختصاص اعتبارات ارزش افزوده، شاخص جمعیت شهری است و شهر سلطانیه به این لحاظ، سهم پایینی از اعتبارات ارزش افزوده نسبت به دیگر شهرهای استان دارد.

مصطفی کلانتری گفت: جمعیت شهری سلطانیه کم است و همین موضوع باعث شده سهم این شهر از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده پایین باشد.

وی ادامه داد: سال گذشته برای شهر تاریخی سلطانیه با مساحت ۳۰۰ هکتار فقط ۱۲ میلیارد تومان اعتبار از محل ارزش افزوده دریافت کردیم، در حالیکه مساحت شهری سلطانیه با توجه به عرصه های میراثی ۲ برابر مساحت شهرهایی مثل هیدج و جمعیت آن حدود نصف این شهر است.

این مسوول افزود: این موضوع یعنی اینکه اعتبار ارزش افزوده شهر سلطانیه نصف شهری مثل هیدج و مساحت آن ۲ برابر هیدج است.

وی ادامه داد: با همه این شرایط، سال گذشته در حوزه عمران شهری اقدامات و فعالیت های خوبی در شهر سلطانیه انجام و طی این مدت ۶ هزار تن آسفالت ریزی در معابر شهر عملیاتی شد درحالیکه برخی از معابر شهری سلطانیه نزدیک به ۳۰ سال، آسفالت نشده بود.

این مسوول، میزان بودجه شهرداری سلطانیه برای امسال را ۲۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به ۱۴۰۰ سه برابر و نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.

کلانتری خاطرنشان کرد: سلطانیه اعتبار استان زنجان در زمینه تاریخی و فرهنگی است بنابراین باید تدبیری شود تا سهم این شهر از منابع ارزش افزوده، ارتقا پیدا کند و فقط شاخص جمعیت در اختصاص این منابع مدنظر قرار نگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.