جزءقاسمی از کاهش ۵۰ درصدی بارش‌ها در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: زنگ خطر کم آبی در استان زنجان به صدا درآمده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  جزءقاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: میزان ورودی آب سد تهم که تأمین کننده ۵۰ درصد از آب شرب شهر زنجان است، ۶۵ درصد نسبت به پارسال کاهش داشته است.

او افزود: در سد کینه ورس نیز که تأمین کننده بخش قابل توجهی از آب شرب شهر‌های ابهر و خرمدره می‌باشد، میزان ورودی آب نسبت به پارسال ۵۳ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ادامه داد: سه شهر بزرگ استان زنجان شامل شهر‌های زنجان، ابهر و خرمدره که ۸۰ درصد جمعیت شهری این استان را در خود جای داده اند، از وضعیت مناسبی در حوزه آب شرب برخوردار نبوده و ضروری است که شهروندان به صرفه جویی در مصرف آب اهتمام ورزند.


این مسئول با بیان این مطلب که بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی شهر‌های استان زنجان از سد‌ها تامین می‌شود، از مردم خواست تا با متعادل سازی مصرف آب خود، شرکت آب و فاضلاب را در ارائه آب شرب پایدار یاری رسانند.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در استان زنجان ۳۶۰ هزار مشترک آب وجود دارد که از این تعداد ۲۴۸ هزار فقره مشترک شهری می‌باشند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: آب و فاضلاب ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.