هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مصوبات سفر رییس جمهور به قزوین در حوزه آب و خاک

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین مصوبات سفر سال گذشته رییس جمهوری به استان را بر ۲ هزار و ۳۱۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان این مصوبه مربوطه به طرح‌های آب و خاک بود.

محمد حسین عطایی  رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین مصوبات سفر سال گذشته رییس جمهوری به استان را بر ۲ هزار و ۳۱۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۱۵۰۰ میلیارد تومان این مصوبه مربوطه به طرح‌های آب و خاک بود که همین مساله اهمیت این موضوع را در استان دوچندان کرده است.

عطایی اظهار کرد: بخشی از این اعتبارات تخصیص داده و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده که به عنوان مثال می‌توان به تکمیل سرریز سد‌های مخزنی پرسمانک، چنگوره و شاکین اشاره کرد.

وی با اشاره به آغاز عملیات سایر رح‌های آب و خاک استان از محل مصوبات سفر، تاکید کرد: تکمیل و توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، تامین و انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیب دار و تکمیل و مطالعه نظام‌های بهره برداری طراحی و اجرای شبکه کانال‌های فرعی و همچنین احداث کانال‌های درجه سه و چهار و شبکه آبیاری اراضی پایا به سد نهب را می‌توان اشاره کرد.

عطایی خاطرنشان کرد: تکمیل استخر‌های نیمه تمام ذخیره آب کشاورزی و تکمیل و بازسازی استخر‌های معیشتی جدید، فاز دوم توسعه پایدار آب و خاک دشت کشاورزی قزوین و انتقال آب در اراضی پایا به منابع آب کشاورزی مجاز شامل چشمه ها، قنات‌ها و چاه‌ها به طول ۱۵۰ کیلومتر از دیگر پروژه‌های در دست اجرا است.

رییس جهاد کشاورزی استان قزوین، اجرای بازسازی و نوسازی قنوات قزوین را از دیگر طرح‌های آب و خاک از محل مصوبات سفر رییس جمهور دانست و تاکید کرد: بدون شک با اجرای طرح‌های آب و خاک در استان، بسیاری از مشکلات حوزه کشاورزی منطقه مرتفع و شامل جهش تولید خاص در حوزه فرآورده‌ها و تولیدات کشاورزی استان قزوین خواهیم بود.

استان قزوین در بخش کشاورزی دارای بیش از ۸۰ هزار بهره بردار است.

این استان کمتر از یک درصد خاک میهن اسلامی را در برگرفته، اما سالانه بیش از چهار درصد محصولات کشاورزی کشور را به تولید می‌رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار