زارعی کوشا گفت: پروژه انتقال آب به شهر‌های دهگلان، قروه و دزج تا قبل از پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان امروز در مراسم افتتاح طرح‌های آبرسانی سپاه به روستا‌های کردستان اظهار داشت: خدا را شاکریم که ۱۴ سال است روز‌های بهار و اردیبهشت با یادآوری و خاطرات به یادماندنی سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان، معطر شده است.

او مردمان شهر دلبران را مومن و ولایت مدار خواند و خاطرنشان کرد: این مردم از سپیده دم انقلاب تا به امروز همواره پای نظام بوده‌اند و فرزندان این مردم شهدای پر افتخار ما هستند.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: در اغتشاشات سال گذشته نیز فرزندان همین مردم غریبانه و مظلومانه برای امنیت مردم تلاش فرزندان کردند و ما به آن افتخار می‌کنیم.

استاندار کردستان از از خدمات قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی و بسیج سازندگی قدردانی کرد و گفت: آن‌ها کار جهادی را که مطالبه و خواست مقام معظم رهبری از همه ما است را محقق کردند.

زارعی‌کوشا افزود: کار‌های بزرگی در مرز‌ها توسط بسیج سازندگی انجام شده که فرصت اطلاع رسانی نبوده و رسانه‌ها باید این مهم را در نظر بگیرند.

او تاکید کرد: بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی نماد کارآمدی است و در جهاد تببین وظیفه متولیان و مسئولان چیزی جز تحقق کارآمدی نیست.

زارعی‌کوشا در ادامه با بیان اینکه آبرسانی به ۱۶۹ روستا برنامه هدف است، ابراز امیدواری کرد: در مدت زمان کمتر از سه سال به سرانجام برسد و بخشی از دغدغه مردم در بحث آب و تنش آبی برطرف شود.

استاندار کردستان یادآور شد: در حوزه پروژه‌های وزارت نیرو در یک و سال و نیم اخیر شاهد یک اقدام بزرگ و جهادی بودیم و پروژه‌هایی که سالیان سال در استان نیمه تمام مانده بود، فعال شد.

او پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج را یکی از این پروژه‌ها نام برد و افزود: این پروژه با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی به دولت سیزدهم تحویل داده شد که در کمتر از یکسال به بهره‌برداری رسید و دغدغه چندین ساله مردم سنندج برطرف شد.

زارعی‌کوشا خاطر نشان کرد: ادامه این پروژه انتقال آب به شهر‌های دهگلان و قروه و درنهایت به شهر دزج است که در ابتدا طبق برنامه‌ریزی وزارت نیرو قرار بود تا پایان سال ۱۴۰۳ به تمام برسد لذا این قول را از وزارت نیرو گرفتیم و امیدواریم انجام این پروژه نیز تا قبل از پایان سال جاری محقق شود.

او اضافه کرد: در بحث محرومیت زدایی و رفع تنش آبی قرارداد جدید و توافقاتی انجام شده و تلاش می‌کنیم در سایر حوزه‌های راه‌های روستایی و تامین بهداشت و تامین زیر ساخت‌های استان با همین سرعت پیش رویم.

برچسب ها: آبرسانی ، انتقال آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.