شبکه فرست پست قرارداد ساخت خط آهن رشت-آستارا میان ایران و روسیه که بخشی از مسیر حمل و نقل بین المللی است را رقیبی برای کانال سوئز عنوان کرد.

شبکه فرست پست در گزارشی به اهمیت قرارداد ساخت خط آهن رشت- آستارا میان ایران و روسیه که بخشی از مسیر حمل و نقل بین المللی است، پرداخت و به نقل از روسیه گفت این مسیر حمل و نقل رقیبی برای کانال سوئز است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم امضای قرارداد این خط ریلی گفت:‌ می‌خواهم این را تاکید کنم که مسیر ریلی شمال به جنوب که خط آهن رشت- آستار بخشی از آن است، این فرصت را می‌دهد که مسیر‌های جهانی حمل و نقل و زنجیره تامین کالا را متنوع کنیم. تزانزیت کالا از طریق این مسیر مزایای رقابتی با اهمیتی را ایجاد خواهد کرد. برای مثال انتقال کالا از سن پترزبورگ تا بمبئی ۱۰ روز طول می‌کشد در حالی که این زمان از مسیر قدیمی آن ۴۵ روز بود.

پوتین و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، نیز از طریق ویدئو کنفرانس بر امضای این توافقنامه نظارت داشتند. ایران و روسیه بر سر تامین مالی و ساخت خط ریلی توافق کردند. این مسیر ۱۶۴ کیلومتری همچنین ایران را به جمهوری آذربایجان وصل می‌کند.

این خط بخشی از کریدور حمل و نقل بین المللی شمال به جنوب شامل حمل و نقل دریایی، زمینی و ریلی می‌شود. این مسیر هند، ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان را به هم متصل می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۵۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
سال غفلت شده درباره ظرفیت های ریلی و کریدوری ایران، که اگر سرمایه گذاری میشود الان ۱۰ ها برابر بزرگ تر از ظرفیت کنونی کریدور شمال جنوب درامد داشت برای ایران مسیر های شمال_جنوب، و شرق به غرب با سرمایه گذاری های پول نفت میشود الان سالانه بالای ۵۰۰ میلیون تن بار کشور های هند و چین، و روسیه و اروپا رو جا به جا کنه که با حساب ۱۰۰۰ دلار در هر تن بار به درامد ۵۰۰ میلیارد دلاری میرسید که تقریبا ۱۷ برابر صادرات نفت ایران و برابر با کل دارمد نفتی ایران در طول ۸ سال ریاست اقای روحانی با این پول تقریبا برای هر ایرانی ۶۰۰۰ دلار سالانه و ماهانه ۵۰۰ دلار درامد می شود فقط با پول ترانزیت+ ایران با استفاده از این موقیعت میتونست نفت و گاز بالای بفروشه و دوباره دوامد ایران ۲ برابر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
یا علی ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
جهان امروز جهان هوشمندی و روابط گسترده تجاریست
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۳:۳۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
این یک فرصت برای هر دو کشور همسایه ایران و روسیه برای کریدور بزرگ و جهانی و رونق دادن هر چه بیشتر آن با امکانات فراوانشان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
آزربایجان هیچ وقت اجازه نمیده
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۳:۳۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
غلط می‌کنه دریا که هست آذربایجان در برابر ایران و روسیه یک مگسه مگسی که فقط ویز ویز می‌کنه و نه بیشتر این را بفهمید احمقهای مزدور
Czechia
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
اونی که گفته غلط میکنه و دریا هست هنوز نمیدونه که باید از آبهای سرزمینی آزربایجان رد شیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
آذربایجان غلط می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ادام
۱۵:۳۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
باکو که عددی نیست.فقط خودش درخواست همکاری کرده.
تازه کلی هم استقبال میکنه..
مسیر ابی که باکو مرز ابی نداره.مسیرخاکی هم سنگ اندازی کنه ارمنستان ودترکیه هستن.تازه طی بلند مدت قراره از خاک عراق و سوریه هم استفاده بشه....
کاری که باید ۲سال پیش میشد کلی هم تنش بین المللی از دوش ایران برداشته میشد.
درود بر داریوش هخامنشی و کانال سوئز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
مگر الیف میخواهد علیه منافع وطن اش
قدم ور دارد
انگاری که علم غیب داری که
این حرف را زدید .واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۳:۰۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
تجار و استانداران استانهای شمالی باید از این فرصت برای دهها و صدها برابری تجارت بین ایران و روسیه استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
با بیان اینکه مسیر ریلی رقیبی برای کانال سوئز است مصر را با کشور درگیر نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
اصلا ربطی ندارد وقتی در بدن شاهرگ هست آیا رگهای دیگر نباید باشند
مسیرهای ترانزیتی و مخصوصا مسیر مهم و کریدور شمال جنوب باید دهها برابر افزایش یابند
آخرین اخبار