کتابخوانی با سطح فرهنگ و میزان اطلاعات افراد ارتباط دارد

رسول احمدزاده قاضی دادگستری از ارتباط مستقیم کتابخوانی با سطح فرهنگ و میزان اطلاعات افراد گفت.

رسول احمدزاده قاضی دادگستری گفت: باید دسترسی افراد به کتب علم حقوق میسر شود و مسیر به نحوی باشد که افراد با مطالعه مستقیم کتاب به علم و آگاهی مدنظر برسند که این امر با توجه به قلم سنگین برخی نویسندگان کمی دشوار می‌شود.

رسول احمدزاده؛ قاضی دادگستری به ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: مطالعه کتاب و به طور کلی مقوله کتابخوانی به‌طور مستقیم با سطح فرهنگ و میزان اطلاعات و آگاهی افراد از مسائل ارتباط دارد. بی تردید تشویق جامعه به کتابخوانی و گرایش به سمت و سوی کتاب و مطالعه باعث افزایش آگاهی افراد نسبت به مسائل حقوقی و در نتیجه کاهش دعاوی حقوقی یا شکایات کیفری در جامعه شود؛ منتها در درجه اول باید دسترسی افراد به کتب علم حقوق میسر شود و مسیر به نحوی باشد که افراد با مطالعه مستقیم کتاب به علم و آگاهی مدنظر برسند که این امر با توجه به قلم سنگین برخی نویسندگان کمی دشوار می‌شود.

وی افزود: متاسفانه آگاهی مردم از مباحث حقوقی کم است و دلیل آن می‌تواند عدم گرایش و علاقه به مطالعه متون حقوقی باشد. به عبارتی تخصصی و عمیق بودن مسائل این حوزه دلیل مهمی است برای نرفتن مردم به سمت مطالعه منابع حقوقی. به هر جهت آنچه که امروزه در جامعه مشاهده می‌شود عدم اطلاع آحاد مردم از حقوق و تکالیف حقوقی خود است. با این حال بعضا آثار مناسبی در حوزه حقوق به زبان عامه مردم وجود دارد که می‌تواند در افزایش دانش حقوقی افراد موثر باشد.

احمدزاده ادامه داد: الحمدالله در رشته حقوق و زیرشاخه‌های آن کتاب‌های خوب با بار علمی مناسب چاپ شده و به تدریج حضور ناشران حقوقی در نمایشگاه کتاب تهران نیز پررنگ‌تر شده است که این امر می‌تواند به رشد هرچه بیشتر علم حقوق در جامعه و برخورد افراد با این حوزه از علم شود.

این قاضی دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود لازمه افزایش آگاهی مردم از علم حقوق و به تبع آن کاهش دعاوی حقوقی و کیفری را دسترسی افراد به منابع حقوقی خواند و گفت: یکی از بهترین فرصت‌ها برای عرضه و ارائه کتاب‌های حقوقی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. این نمایشگاه زمینه مناسبی برای گردهمایی ناشران مختلف و عرضه آخرین منشورات و مطبوعات آنها ایجاد می‌کند که به نوبه خود امری ارزشمند و قابل تجلیل است.

سي‌وچهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از ۲۰ ارديبهشت آغاز به كار كرده و تا ۳۰ ارديبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلا امام خمينی(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار