مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی گفت: برای ۱۸ روستای استان مجوز تأسیس دهیاری اخذ شده است.

هاشمی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی گفت: مجوز تأسیس دهیاری برای ۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای شورا و فاقد دهیاری استان به منظور بهره‌مندی از اعتبارات دولتی اخذ شده است.

او افزود: با صدور این تعداد مجوز در پارسال، تعداد دهیاری‌های استان به ۹۶۷ دهیاری رسید.

هاشمی با بیان اینکه پارسال ۴۳۸ طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی در روستا‌های استان با اعتبار بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است گفت: این طرح‌ها در زمینه بهسازی و توسعه معابر، احداث دیوار حفاظتی، بوستان روستایی، زیرسازی چمن مصنوعی، احداث اتاقک دیجیتال و سایر حوزه‌ها بوده که از سوی دهیاری‌ها اجرا و بهره‌برداری شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین پارسال مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان از محل ماده ۳۸، ۳۹ و ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده و ماده ۵۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به حساب دهیاری‌های استان واریز شده است.

او از پیگیری اختصاص پنج دستگاه خودرو حمل زباله سبک به دهیاری‌های استان نیز خبر داد و گفت: با دریافت این خودروها، تعداد ماشین‌آلات دهیاری‌های استان اعم از خدماتی و عمرانی به ۲۸۲ دستگاه افزایش خواهد یافت.

هاشمی تصریح کرد: ۱۳ دوره آموزشی برای دهیاران، کارکنان دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی روستا‌ها به میزان ۱۲ هزار و ۵۴۰ نفر ساعت از ابتدای امسال به منظور افزایش سطح آگاهی و ارتقای دانش عمومی دهیاران، کارکنان دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی روستا‌ها برگزار شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به منظور افزایش ضریب پوشش بیمه روستائیان و عشایر استان از طریق برگزاری جلسات کارگروه استانی و کمیته‌های شهرستانی دنبال شده است.

او از بازدید میدانی و نظارت بر عملکرد دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها خبر داد و گفت: تبدیل وضعیت دهیاران و کارکنان دهیاری‌های مشمول قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ پیگیری شد که تبدیل وضعیت ۱۶ نفر از واجدین شرایط انجام و قرارداد آنان به کارگری دائم (رسمی) تغییر یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.