معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور گفت:تصویب قوانین درآمد‌های پایدار و مالیات بر ارزش افزوده درآمد‌های خوبی برای شهرداری‌ها ایجاد کرده‌اند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: تصویب قوانین درآمد‌های پایدار و مالیات بر ارزش افزوده درآمد‌های خوبی برای شهرداری‌ها ایجاد کرده‌اند، ولی در ۲ سال اخیر عوارضی از این محل به شهرداری‌ها پرداخت نشده است.

مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه نشست وزیر کشور با فرمانداران، شهرداران و رؤسای شورا‌های اسلامی شهر‌های بزرگ اُستان اصفهان در سالن اجتماعات استانداری اصفهان افزود: سال ۱۴۰۰ با تغییر قانون مالیات بر ارزش افزوده، اختلافی میان وزارتخانه‌های نفت، صمت و سازمان محیط زیست به وجود آمد که منجر شد این عوارض در ۲ سال اخیر به شهرداری‌های کشور پرداخت نشود.

او گفت: تا سال ۱۳۹۸ بیشتر ردیف‌های بودجه‌ای صرف هدفمندی یارانه‌ها می‌شد، ولی با تصویب قانون درآمد‌های پایدار و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، درآمد‌های خوبی برای شهرداری‌ها ایجاد شد که قبل از آن برای شهرداری‌ها محقق نمی‌شد.

جمالی نژاد افزود: تصویب قانون درآمد‌های پایدار و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال‌های اخیر باعث شده درآمد‌های خوبی برای شهرداری‌ها ایجاد شود و در این آیین‌نامه‌ها به شهر‌های کوچک و متوسط توجه ویژه‌ای شده است و به شهر‌های بزرگ اختیاراتی برای تامین هزینه از طریق فروش اوراق داده شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: به منظور تهیه طرح هادی برای شهر‌هایی با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر جلساتی با وزارت راه و شهرسازی برگزار و در شورای عالی مسکن مصوب شد بخشنامه وزارت کشور فصل‌الخطاب تهیه طرح‌های هادی قرار گیرد و این روند می‌تواند در استانداری‌های پیگیری شود.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار