بارش باران و ژاله ۲۰ تا ۷۰ درصد محصولات کشاورزان کاپیسا را نابود کرد

بارش باران و ژاله از ۲۰ تا ۷۰ درصد محصولات زراعتی کشاورزان مرکز و ولسوالی‌های کوه‌بند، نجراب، حصه ‌اول و حصه‌ دوم را نابود کرده است.

مقام‌های محلی طالبان در ولایت کاپیسا می‌گویند که بارش شدید باران و ژاله(تگرگ)، خسارات‌ هنگفت‌ مالی به کشاورزان این ولایت وارد کرده است.

خلیل روحانی، آمر خدمات حیوانی ریاست زراعت، آبیاری و مالداری گفت که بارش باران و ژاله شدید اخیر، از ۲۰ تا ۷۰ درصد محصولات زراعتی کشاورزان مرکز و ولسوالی‌های کوه‌بند، نجراب، حصه ‌اول و حصه‌ دوم را نابود کرده است.

بربنیاد گزارش‌ها، حدود ۵ هزار اصله نهال و صدها جریب زمین ‌زراعتی در ولسوالی کوه‌بند، یک هزار و ۵۰۰ جریب زمین‌ زراعتی در ولسوالی حصه دوم، ۳۰ درصد میوه‌جات و ۲۰ درصد زمین‌ زراعتی در حصه اول، ۳۰ درصد محصولات باغ‌ها و زمین‌های زراعتی در نجراب و دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار جریب زمین ‌زراعتی و باغ‌های میوه در اثر حوادث طبیعی اخیر در مرکز این ولایت تخریب شده‌اند؛ همچنان در پی این حوادث، ده‌ها راس مواشی نیز تلف شده‌اند.

شماری از کشاورزان کاپیسا از نهادهای امداد رسان خواستار کمک‌های فوری هستند؛ این در حالی است که بارندگی‌های‌ موسمی سال ‌گذشته نیز در کاپیسا، خسارات هنگفت ‌مالی به کشاورزان این ولایت وارد کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.