پارسال اهدای اعضای ۹ بیمار مرگ مغزی در خراسان جنوبی به ۲۴ نفر دیگر زندگی دوباره بخشید.

اهدای عضو از جمله امور خداپسندانه‌ای است که زندگی دوباره‌ای را به بیماران می‌دهد و روح اهداکننده عضو هم با این کار خیر آرام می‌گیرد.

هم اکنون ۸ عضو از اعضای بدن بیمار مرگ مغزی را می توان اهداء کرد.

با اینکه این امر زیبا و امیدبخش می‌تواند خانواده‌های بسیاری را دلشاد کند، اما چندان جدی گرفته نمی شود و حدود ۱۰ درصد از افراد جامعه کارت اهدای عضو دریافت کرده اند و پارسال ۹ نفر در خراسان جنوبی موفق به بخشیدن عمر دوباره به بیماران شده اند.

جسم های مرده ای که هنوز زنده اند

هادی حدادی یکی از اهداکنندگان عضو در بیرجند است که پارسال پس از گذشت ۲ روز از بهار ۴۰ سالگی عمرش به دلیل تصادف مرگ مغزی شد و خانواده اش تصمیم به اهدای اعضای بدن او گرفتند.

خواهر این اهداکننده عضو گفت: الان به این موضوع پی برده ایم که چقدر کار خوبی کرده ایم که اعضای بدن برادرمان را اهداء کرده و می‌بینیم که قلبش در جایی می‌تپد و چشمش در جایی دیگر می‌بیند و روحش در آرامش است.

اولیای سحر و محمدرضا نیز که پارسال بر اثر مرگ مغزی جان خود را از دست داده اند راضی به اهدای اعضای بدن فرزندانشان شده اند.

پدر محمدرضا گفت: احساس می کنم فرزندم زنده است چراکه به چند نفر زندگی دوباره بخشید.

پدر سحر نیز گفت: دخترم به مادرش گفته بود که اگر روزی اتفاقی برایم افتاد اعضای بدنم را اهداء کنید.


بیشتر بخوانید


در سوی دیگر این قضیه دریافت کنندگان اعضا هستند که با دریافت عضو‌های لازم، جانی دوباره می‌گیرند و زندگیشان از نو آغاز می‌شود.

پدر یکی از دریافت کنندگان عضو گفت: پسر ۱۴ ساله ام به دلیل مشکلی که با آن رو به رو شد قادر به هیچ کاری نبود و نیازمند پیوند قلب بود.

او تصریح کرد: ۲ سال در نوبت دریافت قلب بوده ایم و خوشحالیم که توانستیم قلب را از اهداکننده دریافت کنیم و به نظرم این کار، امری بسیار زیبا و خداپسندانه است.

چشم انتظاری ۱۰۰ نفر برای دریافت کلیه

قدوسی مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون ۳۹۰ بیمار با مشکل کلیوی در خراسان جنوبی وجود دارند که دیالیز می‌شوند.

او افزود: از این تعداد ۱۰۰ نفر شرایط پیوند را داشته و در نوبت دریافت کلیه قرار دارند.

پارسال اعضای ۹ نفر در خراسان جنوبی جان ۲۴ نفر را نجات داد.

برچسب ها: اهدای عضو ، مرگ مغزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.