مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان راهکارهای افزایش ظرفیت، عبور از پیک بار و پایداری شبکه را تشریح کرد.

بهمن داراب زاده، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: صنعت برق برای عبور از پیک بار، چه در تابستان و چه در زمستان با مشکلات فراوانی روبه رو است که برای غلبه بر این مشکلات از راهکار‌های مختلفی استفاده می‌کند.

او افزود: به مدار آوردن نیروگاه‌ها و واحد‌های نیروگاهی، حداکثرسازی استفاده از تولید مولدین مقیاس کوچک، اجرای طرح مدیریت مصرف در بخش‌های خانگی، تجاری، اداری و کشاورزی، جمع آوری مراکز غیر مجاز و توقف فعالیت مراکز مجاز استخراج رمز ارز در تابستان و ... تدابیر و برنامه‌هایی است که برای عبور از پیک بار اجرا می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان، پروژه‌های افزایش ظرفیت در بخش خطوط و پست‌های برق از دیگر اقداماتی است که بتوان در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی نیاز مشترکان در پیک بار بود و پایداری شبکه برق را حفظ کرد. 

داراب زاده تصریح کرد: در چند سال گذشته، صنعت برق کشور از نظر منابع مالی با محدودیت‌هایی رو به رو بود که اجرا و احداث پروژه‌های انتقال و فوق توزیع را در بخش‌های نیروگاه، خطوط و پست‌ها را با چالش‌هایی رو به رو کرد که در این شرایط، پروژه‌های افزایش ظرفیت با حداقل هزینه، نتایج مطلوب و خوبی را به همراه داشت و باعث بهبود وضعیت شبکه شد.

او افزود: شبکه برق گیلان از نظر وضعیت بار در شرایط مناسبی قرار نداشت، به نحوی که بسیاری از خطوط و پست‌ها در وضعیت پرباری به سر می‌بردند که با اجرای پروژه‌های افزایش ظرفیت در بخش خطوط و پست ها، به وضعیت بهتری دست یافتیم. 

بهمن داراب زاده، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان همچنین گفت: امسال نیز، پروژه‌های مختلفی را در بخش افزایش ظرفیت خطوط و پست‌ها در دست اجرا داریم که می‌توانند در عبور موفق از پیک بار سال، نقش بسزایی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.