نشریه ژاپنی: چین بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان است

یک نشریه ژاپنی در گزارشی اعلام کرد که چین در زمینه صادرات جهانی خودرو جایگزین ژاپن شده است.

نشریه ژاپنی نیکی (Nikkei) با استناد به داده‌های انجمن خودروسازان چین گزارش داد که پکن توانسته در ۳ ماهه اول سال ۲۰۲۳ به بزرگترین صادرکننده خودرو در جهان تبدیل شود. در نتیجه جایگزین ژاپن در سطح جهانی شده است.

بر اساس این گزارش، صادرات خودرو چین در ژانویه تا مارس سال جاری با ۵۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ به ۱.۰۷ میلیون دستگاه رسید. در همین مدت، ژاپن که صادرکننده برتر سابق در سطح جهانیست  ۹۵۰ هزار دستگاه خودرو فروخته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که رشد صادرات خودرو چین به دلیل افزایش تقاضا برای خودرو‌های الکتریکی و افزایش تحویل به روسیه بوده است. صادرات خودرو‌های انرژی جدید، که شامل خودرو‌های برقی نیز می‌شود، سالانه ۹۳ درصد افزایش یافت و به ۳۸۰ هزار دستگاه در سه ماهه اول رسید و حدود ۴۰ درصد از کل صادرات خودرو چین را به خود اختصاص داد.

شاخه چینی تسلا با فروش ۹۰ هزار دستگاه در همین بازه زمانی، بزرگترین شرکت کننده در صادرات خودرو‌های انرژی نو بود. صادرات شرکت تسلا از چین در سه ماهه اول نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

صادرات خودرو از چین به روسیه در مدت گزارش شده هم نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر شد و به ۱۴۰ هزار دستگاه رسید و روسیه را به بزرگترین مقصد صادراتی خودرو‌های چینی تبدیل کرد. پس از آغاز حملات نظامی روسیه به اوکراین، تعدادی از خودروسازان جهانی به دلیل تحریم‌های غرب روسیه را ترک کردند، خودروسازان چینی هم مشتاقانه از این فرصت استفاده کردند و حضور خود را در بازار روسیه گسترش دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار