در اجرای قانون جوانی جمعیت؛

محدودیت اراضی مانع واگذاری زمین در بیرجند شده است

نماینده مجمع ملی فعالان جمعیت در خراسان جنوبی از وجود محدودیت اراضی برای واگذاری زمین در بیرجند خبر داد.

حجت الاسلام علیزاده نماینده مجمع ملی فعالان جمعیت در خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در بسیاری از شهرستان های استان به افراد مشمول قانون جوانی جمعیت زمین واگذار شده است اما در بیرجند به دلیل محدودیت اراضی واگذاری زمین صورت نگرفته است.

او افزود: دستگاه های اجرایی موظف شده اند پیرامون قانون جوانی جمعیت مشوق هایی را برای کارکنان خود در زمینه فرزندآوری در نظر بگیرند.

حجت الاسلام علیزاده اظهار کرد: نرخ جایگزینی جمعیت در ایران پایین است همچنین نرخ باروری در شهر‌های شمالی ایران به زیر یک رسیده است که در بحث جمعیتی خطر هولناکی داریم.

نماینده مجمع ملی فعالان جمعیت در خراسان جنوبی ادامه داد: از لحاظ نرخ باروری در بین کشور‌های اسلامی، ایران در رتبه آخر قرار دارد.


بیشتر بخوانید


او گفت: از عوامل کاهش نرخ باروری در ایران می‌توان به مسائل فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد که از جمله مشکلات واقعی که در زمینه اقتصاد وجود دارد افزایش نرخ بیکاری و تورم است.

حجت الاسلام علیزاده عنوان کرد: در زمینه فرهنگی رسانه‌های رسمی مانند آموزش و پرورش باید وارد عمل شوند و در کتاب‌های درسی نهادینه شود.

نماینده مجمع ملی فعالان جمعیت در خراسان جنوبی تصریح کرد: قرارگاه خاتم یک تشکل مردمی پیرامون جبهه فعالان جمعیت راه اندازی کرده است که در سراسر کشور فعالیت دارند و بیشتر حیطه مردمی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.