دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی گفت: هم اکنون بیش از ۲ هزار پرونده فرزندآوری برای دریافت تسهیلات در نوبت هستند.

شایسته دبیر کمیته جوانی جمعیت و فرزندآوری و نماینده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خراسان جنوبی گفت: اگر مردم در داروخانه ها، مطب پزشکان یا مجتمع‌های آزمایشگاهی، افرادی را مشاهده کردند که  مردم را تحریک به سقط جنین می‌کنند، موارد را  به این دانشگاه  اعلام کنند.

او همچنین از  عملکرد صداوسیمای استان در زمینه پوشش برنامه‌های قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قدردانی کرد.  

زرنگ دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی نیز در این جلسه در خصوص وام فرزندآوری که مورد گلایه و اعتراض بسیاری از مردم شده است گفت: خروج منابع مالی از بانک‌ها به سمت بازار‌های غیرمالی (مانند مسکن، خرید طلا) سبب ایجاد این وضعیت شده است.

او با بیان اینکه پرداخت‌ها طبق نوبت ثبت نام انجام می‌شود تصریح کرد: در شعب بانک ملی استان ۷۰۰ پرونده ازدواج و ۲ هزار و ۵۸ پرونده فرزندآوری در نوبت هستند.

اسدزاده مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری  نیز در این مراسم از تجلیل ۷ گروه برتر در مسابقه جوانی جمعیت در هفته آینده خبر داد.

او افزود: منتخبان براساس نتایج به عمل آمده از رسانه ها، سازمان‌های مردم نهاد، خانواده، مدیران دستگاه‌های اجرایی، موسسات خصوصی و کارخانجات، دستگاه‌های اجرایی و نخبگان اعلام می‌شوند.

قطبی دبیر کمیته ازدواج و ترویج آسان و تحکیم خانواده و مدیرکل ورزش و جوانان استان هم گفت: امسال اختصاص ۳ مرکز مشاوره، برگزاری ۵ جشن وصال، برگزاری ستاد ساماندهی و اختصاص ۳ سمن برای ترویج ازدواج در نظر گرفته است.

فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر کمیته فرهنگ سازی و تولید محتوای مجازی نیز با بیان اینکه محتوای اثرگذار موضوعی است که جایش در این قرارگاه خالی است گفت: در بحث جوانی جمعیت رسانه‌های استان فعال هستند.

او با بیان اینکه سه موضوع تولید محتوا، سوژه و پوشش رویداد‌های خاص از جمله برنامه‌هایی است که به رسانه‌ها تکلیف شده است بیان کرد: رویداد ایران، جوان بمان نیز که از بهمن آغاز شده است و تا ۲۵ خرداد ادامه دارد در ۴ حوزه کاریکاتور، گرافیک، موشن و فیلم کوتاه آثار برتر را معرفی می‌کند.

زارع قائم مقام صداوسیمای استان هم با بیان اینکه قانون جوانی جمعیت برای مدیران صداوسیمای کشور به عنوان امتحان مورد بررسی قرار گرفته است گفت: برای اطلاع رسانی، اول باید خودمان اطلاعات لازم را داشته باشیم، زیرا این اشراف بر اطلاعات می‌تواند در عملکرد اجرایی نیز تأثیرگذار باشد.

حجت الاسلام رضایی نماینده جبهه مردمی و دبیر چهارمین کارگروه ازدواج و فرزندآوری نیز به ارائه گزارش اقدامات انجام شده پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.