رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر از طریق خودکاربری سامانه محکومیت‌های مالی توانسته اند شرایط یک معامله امن را فراهم کنند.

محمد کاظمی‌فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: سامانه سجل محکومیت‌های مالی شرایط یک معامله امن را فراهم می‌سازد تا فرد پس از در اختیار داشتن اطلاعات محکومیت‌های مالی فرد مقابل اقدام به یک معامله کند.

او گفت: دسترسی این سامانه برای عموم مردم است و در پنجره واحد خدمات الکترونیک قضائی قرار داده شده است و طرفین یک معامله قبل از انجام آن می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

کاظمی فرد بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر از طریق خودکاربری سامانه محکومیت‌های مالی توانسته‌اند شرایط یک معامله امن را فراهم کنند.

او گفت: استفاده از این سامانه برای بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری دستگاه‌های اجرایی و دفاتر اسناد رسمی در یک فضای امن با حفظ محرمانگی و با رعایت حریم‌خصوصی افراد صورت می‌گیرد و در اختیار مراجع استعلام گیرنده قرار داده می‌شود.

کاظمی فرد تصریح کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون استعلام توسط بانک مرکزی در راستای قانون با هدف شفاف‌سازی سازی و اعتبارسنجی صورت گرفته است که این موضوع نقش مهمی در جلوگیری از مشکلات بعدی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار