نتانیاهو به دنبال منحرف کردن نگاه‌ها از اعتراضات داخلی

یورش نظامیان اشغالگران به جنین و اردوگاه بلاطه در کرانه باختری، نشان دهنده تلاش نتانیاهو برای منحرف کردن نگاه‌ها از اعتراضات داخلی است.

ناظران معتقدند هدف نخست وزیر رژیم صهیونیستی از یورش به مناطق فلسطینی، منحرف کردن نگاه‌ها از اعتراضات داخلی علیه سیاست‌ها و طرح اصلاحات دستگاه قضایی است. 

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نیرو‌های اشغالگر به برخی محله‌های جنین و اطراف اردوگاه آن در کرانه باختری یورش بردند و ضمن به شهادت رساندن سه فلسطینی، سه نفر از نفر دیگر را بازداشت کردند. در جریان یورش نظامیان اشغالگر، یکی از فلسطینیان نیز زخمی شد.

خبرنگار الجزیره از وقوع درگیری بین نیرو‌های اشغالگر و تیراندازی نیرو‌های مقاومت فلسطین به سمت نیرو‌های اشغالگر خبر داد و افزود: نیرو‌های مقاومت فلسطین همچنین به سمت واحد عرب‌نما‌ها در ارتش رژیم اشغالگر که وارد جنین و مناطق اطراف اردوگاه جنین شده بودند، بمب پرتاب کردند.  نیرو‌های اشغالگر قبل از عقب نشینی، شماری از فلسطینیان را هدف ضرب و جرح قرار دادند.

در این گزارش آمده است: عملیات نظامی در اردوگاه بلاطه و جنین ویرانی‌های زیادی به جای گذاشت. اوضاع در اردوگاه بلاطه بسیار اسفبار است. خانواده‌هایی که صهیونیست‌ها منازل آن‌ها را منفجر کرده اند دیگر سرپناهی ندارند و آواره شده اند. این در حالیست که فلسطینیان هفتاد و پنجمین سالگرد اشغال فلسطین را پشت سر می‌گذارند. فلسطینیان می‌گویند اشغال همچنان ادامه دارد و تمام نشده است. نیرو‌های اشغالگر اسرائیل قبلا هنگام انفجار منازل به ساکنان اطلاع می‌دادند، اما این بار در حالی که ساکنان در داخل منزل بودند آن را منفجر کردند و فقط یک منزل هم آسیب ندیده است بلکه دستکم هفت منزل خسارت دیده اند. اعضای گردان‌های شهدای الاقصی در اردوگاه بلاطه تاکید کردند مقاومت ادامه دارد و متوقف نشده است. 

خبرنگار الجزیره افزود: جوی از غم و اندوه بر نابلس سایه انداخته است. همه بخش‌ها در نابلس به جز مدارس به سبب شهادت این افراد اعتصاب کرده اند. برخی از ناظران می‌گویند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر می‌خواهد توجه همه را به اوضاع میدانی در کرانه باختری جلب کند تا نگاه‌ها را از اعتراضات گسترده علیه خود و سیاست‌های خود و همچنین اصلاحات دستگاه قضایی منحرف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار