در صدر هیاتی بلندپایه

رئیس‌جمهور عازم اندونزی شد

رییس جمهور اسلامی ایران دقایقی پیش در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی و به دعوت رسمی «جوکو ویدودو» همتای اندونزی خود عازم جاکارتا شد.

«آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» در دومین سفر خارجی خود در سال ۱۴۰۲، دوشنبه شب با بدرقه حجت‌الاسلام «محسن قمی» معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و «محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از اعضای هیأت دولت تهران را به مقصد جاکارتا پایتخت اندونزی ترک کرد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، «غلامحسین اسماعیلی» رئیس دفتر رئیس جمهور، «جواد اوجی» وزیر نفت، «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و «محمد جمشیدی» معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، آیت‌الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

اهداف و برنامه‌های سفر

این سفر با هدف تعمیق و گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دو کشور انجام می‌شود که برگزاری دیدار دوجانبه با «جودو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی و امضای اسناد همکاری دو کشور در بخش‌های مختلف، از جمله برنامه‌های سفر آیت‌الله رئیسی به اندونزی است.

آیت‌الله رئیسی همچنین در این سفر با رؤسای مجلس نمایندگان و مجلس مشورتی این کشور نیز دیدار و گفت‌گو می‌کند.

نشست با تجار و فعالان اقتصادی دو کشور، گفتگو با علما و اندیشمندان اندونزیایی و دیدار با ایرانیان مقیم اندونزی از دیگر برنامه‌های سفر سه روزه رئیس جمهور به جاکارتاست.

همچنین در آستانه سفر رئیس جمهور به اندونزی، وزارت بازرگانی این کشور اعلام کرد که جاکارتا و تهران مرحله نهایی مذاکرات بر سر یک توافق تجاری دو جانبه را به پایان رساندند و اندونزی و ایران در سفر رئیس جمهور ایران به جاکارتا، این توافقنامه تجاری را امضا می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۸ ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
هر چه که بیشتر پیش میره بیشتر بابت انفعال 8 ساله در دولت روحانی تاسف میخوریم. خدا ازشون نگذره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
با سلام وعرض ادب خدمت خبرنگاران محترم
میخاستم مطلبی رو به عرض شما برسانم،بنده در شهرستان همدان در اسنپ مشغول کار هستم،ولی الان این برنامه باز نمیکنه و علتش رو هم شرایط وقوانین جدید وضع شده توسط اسنپ اعلام میکنه و کاربر باید گذینه شرایط رو مطالعه کردم و پذیرفتم رو بزنه تا برنامه باز بشه ولی شما هرچه سعی کنید قوانین باز نمیشه که مطالعه کنید و در آخر باید به ناچارگذینه مطالعه کردم و موافقم رو بزنید تا وارده برنامه بشید،لطفا پیگیری بفرمایید،متاسفانه این شرکت خیلی در حق مردم اجعاف میکنه،که خدا یی نکرده حقی پایمال نشه بازم ممنون که دق دقه مشکلات مردم رو دارید به خدا میسپارمتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
بسلامت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
علی برکت آله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۲
کسی که قادر نیست تورم داخلی کشورخودش را مهار کند در اندونزی چه شق القمر خواهد کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
خود کم بین نباس
آخرین اخبار