دیدار زلنسکی از جبهه‌های شرقی این کشور

رئیس‌جمهور اوکراین با تفنگداران دریایی کشورش در جبهه‌های شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد.

شرایط جنگ در جبهه‌های شرقی نبرد در اوکراین به هیچ عنوان مطابق خواسته‌های کی‌یف پیش نمی‌رود. وزارت دفاع روسیه طی روز‌های اخیر کنترل کامل نیروهایش بر باخموت را اعلام کرد. همچنین برخلاف وعده‌های داده شده، با گذشت ۲ ماه از فصل بهار هنوز نیرو‌های اوکراینی عملیات تهاجمی خود به منظور آزادسازی مناطق شرقی این کشور را آغاز نکرده‌اند. با این حال مقامات کی‌یف به دنبال تقویت روحیه نیرو‌های خود در مقابل روسیه هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (سه‌شنبه) با سفر به جبهه‌های شرقی این کشور با تفنگداران دریایی ارتش دیدار و گفت‌وگو کرد. 

براساس فیلم‌های منتشر شده از این دیدار، زلنسکی با تقدیر از مردان و زنان تفنگدار دریایی اوکراینی، ده‌ها تن از آن‌ها را با اعطای جوایز نظامی مورد تقدیر قرار داد. 

رئیس‌جمهور اوکراین در این باره به رسانه‌ها گفت: «من به مناسبت روز نیروی دریایی برای بازدید از تفنگداران دریایی خود به این منطقه آمدم. من این روز را به همه مردان و زنان نیروی دریایی که در چنین روز‌هایی از تمامیت ارضی کشور در برابر تجاوز دشمنان محافظت می‌کنند تبریک می‌گویم.»

وی در ادامه به شماری از فرماندهان دریایی مدال‌های نظامی اهدا کرد. زلنسکی تأکید کرد: «دولت اوکراین به دنبال آن است که یک نیروی تخصصی از تفنگداران دریایی ایجاد کند. من قول می‌دهم تسلیحات و تجهیزات جدید برای این امر را محقق کنم.»

در خبری دیگر، ارتش اوکراین در گزارش روزانه خود از دفع حملات متعدد نیرو‌های روسی به شهر مارینکا در شرق منطقه دونتسک خبر داد. اکنون نبرد در دونتسک، یکی از ۴ منطقه‌ای که روسیه در ماه سپتامبر به خاک خود ضمیمه کرد تشدید شده است. 

اوکراین به دلیل ضعف تسلیحاتی و به ویژه واحد توپخانه اکنون در بیشتر جبهه‌ها در موضع تدافعی قرار گرفته است. با این حال دولت زلنسکی امیدوار است آمریکا و متحدانش در ناتو تسلیحات مورد نیاز این کشور را در اسرع وقت تأمین کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار