وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد آموزش اوکراینی‌ها برای پرواز با جنگنده‌های اف ۱۶ در اروپا برگزار می‌شود.

وزارت دفاع روسیه طی روز‌های اخیر کنترل کامل نیروهایش بر باخموت را اعلام کرده است. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره درگیری‌های روسیه و اوکراین اعلام کرد: «ارزیابی ما این است که دفاع اوکراین در اطراف منطقه باخموت بسیار قوی باقی مانده است.»

این در حالی است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه گذشته تأیید کرده است که روسیه کنترل شهر باخموت را پس از نبرد هشت ماهه گروه واگنر با حمایت نیرو‌های روسی به دست گرفته است.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، پنتاگون همچنین درباره آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جنگنده‌های اف ۱۶ نیز اعلام کرد: «آموزش اوکراینی‌ها درمورد جنگنده‌ه اف ۱۶ در خارج از اوکراین و در سایت‌هایی در اروپا برگزار می‌شود.»

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد آموزش خلبانان اوکراینی به منظور استفاده از جنگنده‌های اف ۱۶ به معنای آن نیست که ناتو به یکی از طرف‌های درگیر در این جنگ تبدیل شده است.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد برخی کشور‌ها تلاش دارند با ارسال جنگنده‌های اف ۱۶ خود به اوکراین، تسلیحات جدید آمریکایی را جایگزین آن کنند. 

وی به تمسخر در این رابطه گفت: «یک گروه از کشور‌ها می‌خواهند جنگنده‌های آشغال خود را پشت نام کمک به اوکراین به این کشور ارسال کنند به این امید که تسلیحات پیشرفته‌تر آمریکایی را در مقابل دریافت کنند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
ِنکُنِه اوکراین شکست خورده میخواهدبا f16 ماجرای هیروشیما را تکرار کُنه چون اون دنباله رو آمریکاست
آخرین اخبار