استاندار اردبیل گفت: روز سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر از دست دشمنان بعثی روز عزت و اقتدار برای ملت و نظام اسلامی ایران است.

سیدحامد عاملی امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح بیله‌سوار مغان با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: هیچ گاه نباید رمز عزت ملت و مملکت و کشور از یاد برود ، امروز روز عزت ملت ایران است.

استاندار اردبیل می گوید: رژیم بعثی در چنین روزی به کشور ما تجاوز کرد و تصور می‌کرد می‌تواند به راحتی وارد کشور شود. صدام وعده داده بود که یک روزه خرمشهر را فتح می‌کند ، سه روزه خوزستان و بعد از یک هفته در تهران خواهند بود ولی آنها فکر نمی‌کردند با مقاومت ملت ایران مواجه خواهند شد.

به گفته او، جوانان این ملت و مردم قهرمان خرمشهر در مدت ۳۴ روز با مقاومت جانانه دشمن را زمین‌گیر کردند. دشمنان این ملت هر چند با خیانت افرادی چون بنی صدر خرمشهر را اشغال کردند و آبادان را حصر کردند ولی نتوانستند بیشتر پیشروی کنند.

عاملی با بیان اینکه جای جای خرمشهر شاهد مقاومت ملت ایران اعم از زن و مرد بود، گفت: جاده‌های منتهی به سمت خرمشهر هر ۱۰ کیلومتر یک مکان ، محل شهادت مردان و زنان مقاومی بود که حاضر نشدند تسلیم رژیم بعثی و دشمن شوند ، جان خود را از دست دادند و در کنار جاده‌ها دفن شدند اما از عزت و غیرت خود حفاظت و صیانت کردند.

استاندار اردبیل می گوید: شهدای این منطقه در آن روزها در مقابل هجمه‌ها و ۱۲ لشکر مکانیزه و زرهی صدام در خرمشهر مقاومت کردند ، ۲ هزار و ۴۰۰ تانک صف کشیدند و در ۳۵ کیلومتری خرمشهر توپ‌های دشمن بعثی مستقر شد ، نیروی هوایی دشمن آمد و بمب ریخت تا مقاومت ملت ایران را بشکند ولی مردم مقاومت کردند.

عاملی گفت: خرمشهر ۱۹ ماه در اشغال رژیم بعثی بود ولی در طراحی عملیات بیت‌المقدس در سایه رشادت بسیج مردمی، سپاه و ارتش در کنار وحدت و همدلی پس از ۲۴ روز رزم جانانه خرمشهر را آزاد کردند و امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد.

به گفته او، روزی که پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع خرمشهر برافراشته شد روز عزت ما شد و امروز باید رموز این عزت را همواره یادآوری و از شهدای این دوران یاد کنیم.

عاملی می گوید: رژیم بعثی در این مبارزه ۱۶ هزار کشته و زخمی و ۱۹ هزار نفر اسیر داد ولی ما با سه هزار نفر وارد این رزم شدیم و با ۳۰۰ نفر از آن خارج شدیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ما این پیروزی را مدیون خون شهدایی چون شهید جهان آرا و شهید صیاد شیرازی، جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا هستیم ، گفت: در مقاومت قهرمانانه در مقابل دشمن بعثی افتخار استان اردبیل ناخدا یکم هوشنگ صمدی فرمانده یگان تکاور نیروی دریایی ارتش، خدمات بزرگی انجام داد و این رشادت‌ها و دلاوری‌ها باید گرامی داشته شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.