وزرای بهداشت جمهوری اسلامی ایران و مالزی در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع بهداشت جهانی در ژنو، دیدار و گفتگو کردند.

 بهرام عین اللهی در این دیدار با اشاره به زمینه‌های گسترده همکاری‌های سلامت محور بین ایران و مالزی، تقویت گردشگری سلامت بین دو کشور را باتوجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایران و مالزی، مهم توصیف کرد.

وزیر بهداشت کشورمان با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر علوم پزشکی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران در ساخت دارو‌های های تک و تجهیزات پیشرفته پزشکی، یادآور شد: ربات جراح سینا، نمونه‌ای از این پیشرفت هاست که اخیرا عملکرد آن در سفر رییس جمهور کشورمان به اندونزی، بررسی شد.

دکتر عین اللهی همچنین با تاکید بر لزوم تقویت ارتباطات کشور‌های مسلمان، خاطرنشان کرد: کشور‌های دوست مانند ایران و مالزی می‌توانند با تسهیل رفت و آمد دانشمندان و برگزاری همایش‌های علمی و تحقیقاتی مشترک در جهت ارتقای سلامت و علوم پزشکی گام بردارند.

وزیر بهداشت با اشاره به تشکیل گروه ۵ در منطقه به میزبانی ایران و با مشارکت پاکستان، افغانستان، عراق، تاجیکستان و سازمان جهانی بهداشت، گفت: بسیاری از نیاز‌های بهداشتی، درمانی و تحقیقاتی با تقویت دیپلماسی سللمت قابل رفع است. همچنین لازم است کارگروهی تخصصی برای تقویت روابط وزارت بهداشت ایران و مالزی و بررسی زمینه‌های همکاری تشکیل شود. 

خانم دکتر صالحه مصطفی، وزیر بهداشت مالزی نیز بر لزوم تقویت همکاری‌های بهداشتی مالزی و ایران تاکید کرد و گفت: از مهمترین زمینه‌های همکاری متقابل، تبادل استاد و دانشجو و ارتقای تعاملات علمی و دانشگاهی است.

به گفته وی همکاری‌های کشور‌های اسلامی در حوزه سلامت، اهمیت بسیار زیادی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار