وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی و مشاور امنیت ملی آمریکا، هفته آینده برای گفتگو در کاخ سفید در واشنگتن با یکدیگر ملاقات می‌کنند.  

سفر ران درمر، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در حالی به آمریکا انجام می‌شود که نگرانی‌ها در مورد پیشرفت در برنامه هسته‌ای ایران واشنگتن و متحدانش را افزایش یافته است.

به گزارش آکسیوس، این سفر در حالی انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی از هر طریق ممکن به دنبال توافق صلح با عربستان سعودی است.

این در حالیست که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، که حدود پنج ماه پیش قدرت را در دست گرفت، هنوز دعوت نامه‌ای برای دیدار با جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در کاخ سفید دریافت نکرده است.

بایدن در اواخر ماه مارس گفت که قصد ندارد در آینده نزدیک نتانیاهو را دعوت کند و از او خواست تا از طرح خود برای تضعیف دادگاه عالی اسرائیل و دیگر نهاد‌های این رژیم کناره گیری کند. به گفته مقامات اسرائیلی، نتانیاهو و مشاورانش امیدوارند که تعلیق بازنگری قضایی و مذاکرات با مخالفان درباره قانون پیشنهادی بتواند به دعوت بایدن منجر شود. اما مقامات آمریکا می‌گویند که کاخ سفید هنوز می‌خواهد ببیند که این مذاکرات قبل از تصمیم گیری در مورد دعوت از نتانیاهو برای دیدار با بایدن به چه نتیجه‌ای می‌رسد.

انتظار می‌رود درمر و هانگبی در اواخر هفته آینده وارد واشنگتن شوند و با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و دیگر مقامات ارشد کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا ملاقات کنند. موضوعات اصلی که انتظار می‌رود مورد بحث قرار گیرد، ایران و عربستان سعودی است. یک مقام در دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی گفت که تاریخ این دیدار‌ها هنوز نهایی نشده است.

مقامات رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر لفاظی‌های خود را درباره نگرانی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای ایران تشدید کرده‌اند. هرزی حلوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گفت غنی‌سازی اورانیوم ایران پیشرفته‌تر از هر زمان دیگری است. وی افزود که اسرائیل همچنین از نزدیک "زمینه‌های دیگر" حیاتی برای دستیابی به توان هسته‌ای را زیر نظر دارد و به تلاش‌های احتمالی ایران برای تسلیحات اشراف دارد.

هانگبی به طور جداگانه روز سه شنبه گفت که اسرائیل امیدوار است بحران هسته‌ای ایران با ابزار‌های غیرنظامی حل شود، اما وی تاکید کرد که اسرائیل در حال آماده شدن برای "موقعیتی است که در آن رویارویی اجتناب ناپذیر خواهد بود. "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار