عراق از تمایل خود برای افتتاح یک گذرگاه مرزی جدید با عربستان خبر داد.

عمر عدنان الوائلی، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق در جده با لؤی مشعبی، معاون وزارت حمل و نقل و پشتیبانی لجستیک عربستان دیدار کرد.

میدل ایست به نقل از خبرگزاری رسمی عراق نوشت: در این دیدار که در حاشیه پنجمین دوره از شورای هماهنگی عراق و عربستان برگزار شد، الوائلی بر رویکرد دولت عراق به سوی هماهنگی و همکاری مشترک و افزایش حجم تبادل تجاری با عربستان تاکید کرد.

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق تمایل دولت عراق برای پیشروی به سوی افتتاح گذرگاه مرزی جمیمه در استان المثنی را ابراز داشت.

وی آمادگی سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق برای تسهیل عبور کامیون‌های حامل کالا (ترانزیت) از و به عربستان از طریق اراضی عراق را که موجب افزایش حجم تبادل تجاری و درآمد‌های دولت می‌شود، اعلام کرد.

مشعبی نیز تمایل دولت عربستان برای افزایش حجم تبادل تجاری با عراق و پیشروی به سمت امضای یادداشت تفاهم در چارچوب کمیته گذرگاه‌های مرزی، بنادر و گمرک اعلام کرد.

هیئت شورای هماهنگی عراق و عربستان امروز به ریاست وزیر برنامه ریزی عراق، برای برگزاری نشست این شورا به جده عربستان رفت.

گفتنی است گذرگاه مرزی جمیمه دارای عناصر استراتژیک از جمله امنیت و وجود پروژه‌های سرمایه گذاری در دو طرف راه علاوه بر توپوگرافی زمین مسطح دارای سرمایه گذاری آسان است و راه را برای حجاج بیت الله الحرام به مسافت تقریبا ۴۰۰ کیلومتر کوتاه می‌کند و این امر موجب بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی استان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار