رئیس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : ۲۴ هزار و ۷۳۰ دانش‌آموز در استان کرمانشاه در امتحانات نهایی شرکت خواهند کرد.

نیکزاد محمودی رئیس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : امتحانات نهایی دانش‌آموزان سی و یکم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا بیست و پنجم خرداد ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امروز پنجشنبه چهارم خرداد سومین امتحان نهایی در استان کرمانشاه برگزار شد، افزود: ۱۸۲ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی در سطح استان پیش بینی شده است. 

رئیس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مجموعا ۲۴ هزار و ۷۳۰ نفر دانش‌آموز در استان کرمانشاه در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند.

محمودی با بیان اینکه امتحانات داخلی دانش‌آموزان از سی‌ام اردیبهشت ماه آغاز شده و تا بیست و پنجم خرداد ماه ادامه دارد، تصریح کرد: دانش‌آموزان اول تا پنجم مقطع ابتدایی آزمون خاصی ندارند بلکه نمرات کلاسی آن‌ها به‌عنوان کارنامه توصیفی توسط معلم در نظر گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی هم از یکم خرداد ماه آغاز شده تا دهم ماه جاری ادامه دارد که به‌صورت هماهنگ منطقه‌ای برگزار می‌شود.

رئیس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تصحیح برگه‌های امتحانی دانش‌آموزان پایه دوازدهم به‌صورت الکترونیکی در ۱۲ حوزه انجام خواهد شد. 

محمودی اذعان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم ۴۵ درصد تاثیرقطعی در قبولی کنکور دارد برهمین اساس تدابیری اندیشده شده که حق دانش‌آموزان ضایع نشود و عدالت آموزشی برقرار شود.

وی افزود: قبل از برگزاری امتحانات نهایی با روسای حوزه اجرا و تصحیح اوراق، روسای ادارت و معاونین آموزشی جلساتی برگزار شد همچنین امکانات موبایل‌یاب و سیگنال‌یاب تهیه شده و تعدادی هم از دانشگاه‌ها امانت گرفته شده و در اختیار حوزه‌ها قرار دادیم تا اگر دانش‌آموزی وسائل غیرمجاز الکترونیکی را به‌همراه داشته باشد، قبل از برگزاری امتحان توقیف شود.

محمودی با بیان اینکه مشکلی از نظر نظارت بر امتحانات نهایی پایه دوازدهم وجود ندارد، گفت: در هر حوزه امتحانی یک نفر رئیس حوزه، یک نفر مسئول تکثیر که در قرنطیه قرار دارد، یک نفر مسئول حفاظت آزمون و به‌ازای هر ۳۰ نفر دانش‌آموز یک نفر مراقب مستقر است که در این تعداد نفر بر اساس سامانه مربوط به وزارت آموزش و پروش در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: زمان حدودی صدور کارنامه معمولا یک هفته پس از برگزاری آزمون برگزار است که دانش‌آموزان برای دریافت کارنامه تحصیلی خود می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه مربوطه یا مراجعه حضوری به مدارس اقدام کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.