امام جمعه سنندج:

ایران اسلامی با قدرت دیپلماسی، باعث وحدت کشور‌های اسلامی شده است

ماموستا رستمی گفت: امروز ایران اسلامی با قدرت دیپلماسی خود، باعث ایجاد نزدیکی کشور‌های اسلامی و وحدت و اخوت ملل منطقه شده است.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج، جوانان را محور توسعه کشور دانست و اظهار کرد: کشور به نیروی جوان نیاز دارد و پیشرفت در عرصه‌های مختلف، نیازمند بکارگیری از نیروی جوان و ظرفیت‌های این قشر است.

او از مسئولان خواست از نظام اداری پیامبر (ص) الگو بگیرند و افزود: سیره نبوی، اجرای عدالت اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، دوری از تعصب، رفاقت با محرومان و توجه به رفع مشکلات مردم است.

او عمل به وعده را از دیگر درس‌های پیامبر (ص) برای اهل ایمان به ویژه مسئولان عنوان کرد و گفت: همه باید در راستای توصیه‌های خداوند و رسول الله (ص) قدم برداریم تا سعادتمند دنیا و قیامت شویم.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها به اقیانوس‌پیمایی ۶۵ هزار کیلو متری ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در هشت ماه اشاره کرد و آن را مایه مباهات و قدرت ایران اسلامی، حفظ امنیت و صلح پایدار در جهان و منطقه خواند.

او یادآور شد: امروز ایران اسلامی با قدرت دیپلماسی خود، باعث ایجاد نزدیکی کشور‌های اسلامی و وحدت و اخوت ملل منطقه شده است.

خطیب جمعه سنندج در ادامه، سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به کردستان را سودمند دانست و گفت: امیدواریم با تدابیر اندیشیده در جریان این سفر و عمل به آن، به ویژه در بحث مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان و خط آهن همدان-سنندج، شاهد رفع مشکلات استان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار