دانش‌آموزان پایه هفتم و هشتم تا ۲۰ خرداد مهلت دارند در آزمون‌های غربالگری و سلامت روان شرکت کنند.

مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از مهلت دانش آموزان پایه‌های هفتم و هشتم متوسطه در آزمون‌های غربالگری و سلامت روان تا بیستم خرداد خبر داد.

طبق اعلام این مرکز در کانال اطلاع‌رسانی‌ در شبکه شاد، آزمون «سلامت روانی رفتاری» و «غربالگری پایه روانشناختی» در سامانه my.medu.ir فعال شده است. 

آزمون «سلامت روانی رفتاری» برای دانش‌آموزان پایه هفتم و آزمون «غربالگری پایه روانشناختی» برای دانش‌آموزان پایه هشتم برگزار می‌شود و دانش‌آموزان حداکثر تا ۲۰ خرداد  ۱۴۰۲ فرصت دارند که از طریق ورود به سامانه یادشده، در این آزمون‌ها شرکت کنند.

در این اطلاعیه همچنین خطاب به مدیران مدارس آمده است : "با توجه به این که پس از پایان امتحانات نوبت دوم، دانش‌آموزان در اختیار شما نیستند؛ لطفا روزانه و مکرر تاکید کنید در اسرع وقت آزمون غربالگری را انجام دهند."

پیش از این، باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این باره گفته بود: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان  با غربالگری دانش‌آموزان در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به‌صورت سامانه‌ای آغاز شده است. در مرحله نخست، پنج میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان غربال می‌شوند. غربالگری در پایه‌های سوم و ششم ابتدایی، هفتم و هشتم متوسطه اول، دهم و یازدهم متوسطه دوم با استفاده از آزمون‌های غربالگری و سلامت روان انجام خواهد شد. 

به گفته وی پس از شناسایی دانش‌آموزان نیازمند دریافت خدمات، ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به آنان در مراکز مشاوره آموزش و پرورش انجام می شود. امروزه با توجه به هجوم آسیب‌های اجتماعی، شناسایی به‌موقع کودکان و نوجوانانی که نیازمند کمک هستند، بسیار دارای اهمیت است. از این رو کمک به اجرای مطلوب فرایند غربالگری و همکاری تمامی حوزه‌های وزارت آموزش و پرورش در دستیابی به اهداف مهم این کار، ضرورتی غیر قابل انکار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار