برگزاری همایش زکات و جشنواره برداشت گندم در ارزوئیه

همایش زکات و جشنواره برداشت گندم با حضور امام‌جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی در شهرستان ارزوئیه برگزار شد.

ناصر عسکری نژاد مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: کمیته امداد نهاد برگرفته از نظام و رویش‌های انقلاب است و حضرت امام خمینی (ره) به‌واسطه درایت و تیزبینی و توجهی که به کوخ‌نشینیان و محرومان داشتند، ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب دستور تشکیل کمیته امداد را دادند و این نهاد تاکنون منشاء خیر و برکات زیادی در جامعه بوده و هست.

وی با بیان اینکه بنای کار کمیته امداد بر توانمندسازی است تا خانواده‌های نیازمند بتوانند روی پای خود بایستند و درآمد کسب کنند، افزود: یکی از راه‌های کمک و دستگیری از نیازمندان و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت و محروم از محل درآمد زکات است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۲۰۰ خانوار در شهرستان ارزوئیه تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: سال گذشته بیش از ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه توسط کمیته امداد در شهرستان ارزوئیه پرداخت شده و همچنین ۵۷۱ فرصت شغلی نیز در این شهرستان ایجادشده است.

وی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم در بحث تحقق شعار سال تلاش کنیم و بخشی از کار به دوش شما کشاورزان است که به توصیه رهبری در بحث رشد تولید کمک کنید.

عسکری‌نژاد بیان کرد: سال گذشته بیش از ۸۰ درصد درآمد زکات شهرستان ارزوئیه در حوزه فقرا و محرومان هزینه و ۲۰ درصد نیز صرف پروژه‌های عمرانی و عام المنفه شده است.

 در این همایش از ۳۵ نفر از مؤدیان، مبلغان، عاملان و کشاورزان پرداخت‌کننده زکات تجلیل شد.

برچسب ها: زکات ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار