مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز از برگزاری تمرین تخصصی زلزله همراه با انجام عملیات جست و جو و نجات، خروج اضطراری و پناهگیری در دانشگاه خوارزمی خبر داد.

محمدباقر خلفی از برگزاری تمرین تخصصی زلزله همراه با انجام عملیات جست و جو و نجات، خروج اضطراری و پناهگیری در دانشگاه خوارزمی خبر داد و اظهار داشت: این تمرین تخصصی با حضور تیم‌های تخصصی و بکارگیری خودرو‌ها و تجهیزات نجات، سگ‌های جستجو و نجات، تیم کوهستان و همکاری دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان از جمله آتش نشانی، اورژانس، فرماندهی انتظامی و... برگزار شد.

در این مانور ضمن آموزش نحوه پناهگیری و خروج اضطراری ایمن به دانشجویان اقدامات جست و جو و نجات توسط تیم‌های تخصصی و دسترسی به مصدومین فرضی از طریق انجام راپل و به کارگیری تیم آنست انجام و چادر‌های اسکان اضطراری نیز به منظور مهیا نمودن شرایط اسکان آسیب دیدگان و ارائه خدمات همراه با آموزش انجام شد.

وی اظهار داشت: همکاری و هماهنگی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان شهرستان، سنجش آمادگی نیرو‌ها و تجهیزات امداد و نجات، برنامه ریزی و پیش بینی امکانات و تجهیزات لازم، و آموزش عمومی دانشجویان پیش از وقوع بحران جهت پاسخگویی سریع و موثر از اهداف برگزاری این مانور بود.

آنست مخفف کلمات (آموزش – نگهداری – سگ‌های – تجسس) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.