عملیات ساخت بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی شادگان آغاز شده و به زودی از آن بهره برداری می‌شود.

بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شادگان قرار است با زیربنای ۲۵ هزار مترمربع در ۳ هکتار زمین ساخته شود. 

برنامه ریزی شده این بیمارستان چهار طبقه در ۵ سال با اعتبار بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان احداث شود که فاز اول (اجرای شمع و اسکلت بتنی) به مدت ۲ سال و فاز دوم شامل نازک کاری و تجهیز به مدت ۳ سال توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی ساخته خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت و درمان در آیین احداث بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی شادگان گفت: وزارت بهداشت و درمان تکمیل و توسعه تخت‌های بیمارستانی را در اولویت قرار داد و در دو سال گذشته، ۱۵ هزار تخت به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شد. 

سیدحمید جمال‌الدینی با اشاره به بومی‌گزینی در سنجش رشته‌های سلامت گفت: ۳۰ درصد از ظرفیت نظام پذیرش در بخش رشته‌های حوزه سلامت به نیرو‌های بومی تعلق می‌گیرد و امیدواریم با تدبیر مجلس شورای اسلامی این زنجیره که از سال گذشته آغاز شده تربیت، تحصیل و ارائه خدمت تکمیل شود. 

حسینی محراب استاندار خوزستان هم در مراسم کلنگ زنی این پروژه گفت: باید یک سازگاری بین تولید، اشتغال و فعالیت‌های صنعتی از جمله فولاد و پتروپالایش با محیط زیست، تالاب و دریا ایجاد کنیم و موانع موجود را از طریق راهکار‌های علمی و متناسب برطرف نماییم به گونه‌ای که صیانت از محیط زیست در کنار توجه به امر اشتغال و تولید محقق شود.

به گفته او بیمارستان شهید معرفی زاده شادگان از عمر زیادی برخوردار است که امکان ارائه خدمات مطلوب را ندارد بنابراین با بهره‌برداری از بیمارستان جدید شهرستان، بخش زیادی از مراجعات بیمارستان قدیمی کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به روابط گسترده شهرستان شادگان با کشور عراق گفت: مردم و عشایر شادگان از قدیم ارتباطات نزدیکی با کشور عراق داشتند و با بهره‌برداری از بیمارستان جدید زمینه لازم برای رونق توریست درمانی در استان فراهم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.