جانشین فرمانده کل انتظامی ایران:

مرزهای جمهوری اسلامی ایران مرزهای دوستی است

دو فرمانده ارشد نظامی ایران با سفر به ولایت سیستان و بلوچستان از شرایط مرز مشترک بین ایران و افغانستان بازدید کردند.

سردار رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی ایران و امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش این کشور وارد منطقه سیستان شدند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران در جریان سفر به منطقه سیستان و بازدید از شرایط مرز مشترک با افغانستان، اظهار داشت: مرزهای مشترک با کشور افغانستان به طور کامل در کنترل نیروی زمینی ارتش بوده و در کنار آن، نیروهای مرزبانی قرار دارد و امنیت به طور کامل برقرار است.

حیدری خاطرنشان کرد: در بحث برخورد با نوع تردد ممکن است گاهی اختلافی بین دو مرزبان پیش افتد که موضوع مهمی نیست و کاملاً در کنترل بوده است و تا هرجا که کشور مقابل مرز مشترک با ما دارد، مقررات بین‌المللی را احترام بگذارد، احترام متقابل می‌بیند و حسن همجواری به جا می‌آوریم ولی اگر جایی احساس شود طرف مقابل نمی‌خواهد به مقرارت تن بدهد با برخورد دیگری مواجه می‌شود.

سردار رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی ایران نیز به دنبال بازدید از شرایط مرزهای مشترک با افغانستان گفت در مرز مشترک ایران و افغانستان چند باری است که از طرف حاکمان افغانستان اشتباهی رخ می‌دهد طوری که روز گذشته تیراندازی بی‌جایی از سوی کشور همسایه اتفاق افتاد و اقدام متقابل انجام شد.

وی ادامه داد: نیروهای مرزبانی این موضوع را مدیریت کردند و متأسفانه یکی از همکاران به شهادت رسید و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند.

رضایی تصریح کرد: به کشورهای همسایه می‌گوییم مرزهای ما مرزهای دوستی است و نباید اجازه دهیم اتفاق ناگواری پیش آید. در حال حاضر وضعیت مرز بسیار آرام است؛ شب گذشته هیچ‌گونه تهاجمی اتفاق نیفتاده و موضوع عصر روز گذشته فیصله پیدا کرد.

حوالی ظهر روز شنبه، 6 جوزا نیروهای مرزی افغانستان و ایران در منطقه مرزی بین دو کشور در منطقه "ماککی" ولسوالی کنگ ولایت نیمروز درگیر شدند.

دلیل اصلی شروع این درگیری توسط مسئولین امنیتی و مرزی دو کشور در دست بررسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.