سوزاندن کاه و کلش ممنوع

آتش زدن بقایای گیاهی و درختان جنگلی جرم محسوب شده و با مرتکبین برابر قانون برخورد می‌شود.

سرهنگ مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران منطقه ساری گفت: با توجه به افزایش دما و وزش باد گرم و خشک بودن سطح عرصه‌های جنگلی که در مجاورت زمین‌های کشاورزی و دیمزار‌های که زیر کشت گندم و گل کلزا می‌باشند، نیاز است کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش خودداری کنند چرا که امکان سرایت آتش بر عرصه‌های جنگلی که در مجاورت این زمین‌های کشاورزی می‌باشند بسیار بالاست.

او افزود: برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۲۰ قانون هوای پاک و مواد ۴ و ۶ مدیریت پسماند و ماده ۴۶ قانون بهره برداری از جنگلها، آتش زدن بقایای گیاهی و آتش زدن درختان جنگلی جرم محسوب شده و با مرتکبین برابر قانون برخورد می‌گردد.

ذکریایی گفت:از کشاورزانی که زمین‌های آن‌ها در مجاورت عرصه‌های جنگلی می‌باشد درخواست داریم از آتش زدن هرگونه کاه و کلش جهت آماده سازی زمین‌های کشاورزی برای کشت دوم خودداری کنند.

او افزود: شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ آماده دریافت پیام‌های مردم در خصوص آتش سوزی، تصرف و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی و قاچاق چوب است و مردم و دوستداران طبیعت می‌توانند بدون هزینه و بصورت شبانه روزی اطلاعات خود را در این زمینه ارسال تا در اسرع وقت نسبت به آن اقدام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار