فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی:

حمل چوب بدون مجوز الکترونیکی قاچاق است

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: اخذ مجوز الکترونیکی برای حمل چوب در نقاط مختلف کشور ضروری است و با مجوز کاغذی قاچاق محسوب می‌شود که شیوه‌نامه آن به ایستگاه‌های بازرسی ابلاغ شده است.

سرهنگ رضا اکبری فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: صدور مجوز حمل چوب در بستر دولت الکترونیک در ۳۱ استان کشور راه‌اندازی شد و باید مجوز از این درگاه صادر شود و مجوز‌های کاغذی فاقد ارزش قانونی است و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: طبق استاندارد‌ها برای حفاظت از عرصه‌های مرتعی و جنگلی کشور باید ۳۶ هزار نیرو در یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری مشغول به کار باشند.

او افزود: یگان حفاظت این سازمان پنج هزار و ۳۰۰ نیرو و برای کاهش فاصله کمبود نیروی انسانی با استاندارد‌های راهبرد هوشمندسازی یگان در دستور کار دارد.

وی با اشاره به وسعت ۱۴ و نیم میلیون هکتاری عرصه‌های جنگلی، اضافه کرد: طبق استاندارد جهانی به ازای هر هزار هکتار باید یک نیروی یگان حفاظت مشغول به خدمت باشد و در مجموع ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر فقط باید در بخش حفاظت از جنگل‌ها فعال باشند که اکنون اینطور نیست و مجموع نیروی انسانی یگان حفاظت پنج هزار و ۳۰۰ نفر است.

اکبری تصریح کرد: سال گذشته ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار به یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری اختصاص یافت و برای هوشمندسازی یگان حفاظت این سازمان ۲۴۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی افزود: در مرحله اول هوشمندسازی ایجاد مرکز مانیتورینگ و نصب دوربین برای پایش عرصه‌های مرتعی در مراکز استان‌ها و در مرحله بعدی در شهرستان‌ها پیگیری می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، راه‌اندازی پنجره واحد زمین را از دیگر دستاورد‌های این سازمان برشمرد و گفت: هرگونه تغییر در عرصه‌های منابع طبیعی به وسیله تصاویر ماهواره‌ای شناسایی و سپس با اعلام هشدار به استان‌ها، گزارش می‌شود و این دستاورد ظرفیتی ارزشمند در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.