قالیباف:

روابط تجاری خراسان‌شمالی با ترکمنستان باید گسترش یابد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان شمالی مرزی طولانی با ترکمنستان دارد که باید از این فرصت در جهت توسعه اقتصادی استفاده شود.

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در آغاز سفری یک روزه به خراسان شمالی وارد فرودگاه بجنورد شد.

او در بدو ورود به فرودگاه بجنورد گفت: خراسان شمالی مرزی طولانی و نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر با کشور همسایه و دوست ترکمنستان دارد و باید از این فرصت در جهت توسعه اقتصادی استفاده شود.

قالیباف افزود: روز گذشته با رئیس مجلس خلق مصلحتی ترکمنستان دیداری داشتم که بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین خراسان شمالی و این کشور تاکید شد و ترکمنستان نیز این آمادگی را دارد، بنابراین شرایط برای این روابط فراهم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی سپس از مناطق استحصال آب‌های زیرزمینی شهرستان شیروان به صورت هوایی بازدید و با صنعتگران، نخبگان بخش فناوری خراسان شمالی در شهرستان شیروان دیدار خواهند داشت.

قالیباف در ادامه عازم شهرستان اسفراین خواهند شد و در یادواره شهدای این شهرستان سخنرانی خواهند کرد.

آلومینای جاجرم و افتتاح طرح زیرساختی استفاده از بوکسیت و بازدید از طرح نیمه کاره سیمان سمنگان شهرستان مانه و سملقان از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه قالیباف به خراسان شمالی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز از طرح انتقال پساب پتروشیمی خراسان و طرح کنارگذر بجنورد بازدید و عصر نیز با ایثارگران و همرزمان خود در هشت سال دفاع مقدس دیدار و سپس با شرکت در شورای اداری خراسان شمالی به سفر یک روزه خود پایان می‌دهد.

وی مورد استقبال استاندار، نماینده ولی فقیه  در استان و جمعی از مسئولان اجرایی، نظامی و انتظامی خراسان شمالی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.