کارشناس بازار سرمایه گفت: گزارش شرکت‌ها مطلوب است که به نظر باید این گزارشات تاثیر مثبتی در جریان کلی بازار سرمایه داشته باشد و بتواند سطح عمومی قیمت‌ها در بازار سرمایه را بدون برخورداری از حباب بالا ببرد.

آقای احمد زاده اصل کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان ضمن پاسخگویی به سوالاتی نکاتی را هم مطرح کرد.
سوال: روند کلی حرکت بازار سرمایه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
احمد زاده اصل: روند حرکتی بازار تحت تاثیر مواردی است که ما آن را در قالب ریسک‌های سیستماتیک ارزیابی می‌کنیم و ربطی به کلیت شرکت‌ها و عملکرد آن‌ها ندارد و متفاوت از مسائل سال ۹۹ است.
سوال: بازار سرمایه حال حاضر با سال ۹۹ قابل مقایسه است؟
احمد زاده اصل گفت: اشاره شد که فضای حال حاضر متفاوت از سال ۹۹ است و اصلا این مقایسه نتایج درستی را به همراه نخواهد داشت در حاضر بازار سرمایه رشد چندانی نسبت به بازار‌های رقیب نداشته که این هم می‌رساند که بازار با سال ۹۹ شرایط متفاوتی را دارد.
سوال: اکنون بازار سرمایه ارزندگی دارد؟
احمد زاده اصل: اگر در کل اقتصاد موضوع بررسی شود بازار سرمایه بازاری ارزنده نسبت به سایر رقبا است وضعیت خود شرکت‌ها بازار سرمایه نیز باتوجه به میزان سودآوری، ارزنده قلم داد می‌شوند به ویژه صنایع بزرگ ما که می‌توانند از لحاظ بنیادی برای سرمایه گذاری جذاب باشند، اما بعضا شاهد دخالت‌هایی هستیم که این مزیت را تحت شعاع قرار می‌دهد.
سوال: با توجه به این که فصل برگزاری مجامع است عملکرد شرکت‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
احمد زاده اصل: گزارش شرکت‌ها مطلوب است که به نظر باید این گزارشات تاثیر خوب و مثبتی در جریان کلی بازار سرمایه داشته باشد و بتواند سطح عمومی قیمت‌ها در بازار سرمایه را بدون برخورداری از حباب بالا ببرد اکنون وضعیت شرکت‌ها در فصل مجامع مثبت است و با گزارشاتی که بر سامانه کدال منتشر می‌شود می‌توانیم پیش بینی خوب و رونق بازار را داشته باشیم البته اگر جریانات خارج از بازار این امکان حرکتی را از بازار سرمایه سلب نکند.
سوال: پیش بینی شما از چشم انداز بازار سرمایه چگونه است؟
احمد زاده اصل: اگر اتفاق خاصی رقم نخورد و جریانات سیاسی به همین منوال باشد چاره‌ای نیست که همه به سمت بازار سرمایه حرکت کنند، اما اگر تحولات منفی داشته باشیم قطعا کسی به سراغ بازار سرمایه نخواهد آمد و حرکت به سمت بازار‌های رقیب خواهد بود.

لازم به ذکر است این مطلب سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار