وزیر خارجه آمریکا خواستار ارتباط میان چین و کشورش به منظور جلوگیری از سوء تفاهمات شد.

آمریکا به چین به چشم یک قدرت نوظهور می‌نگرد که به دنبال ایجاد هژمونی در شرق آسیا و به چالش کشیدن قدرت آمریکاست. رویکرد واشنگتن از سال ۲۰۱۷ و ورود دونالد ترامپ به کاخ سفید درباره پکن از سیاست تعامل به سیاست تقابل تغییر کرده و اتفاقات اخیر از جمله ورود بالون تجسسی چین به آسمان آمریکا روابط دو طرف را تیره‌تر کرده است. 

به گزارش تله تریدر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست شورای تجارت و فناوری آمریکا و اتحادیه اروپا در سوئد به خبرنگاران گفت: نبود ارتباط میان واشنگتن و پکن خطرناک‌ترین موردی است که می‌تواند رخ دهد، زیرا این امر احتمال سوء تفاهم میان دو طرف را تشدید می‌کند. 

او با اشاره به نبود ارتباط کافی میان پکن و آمریکا برای حل و فصل مشکلات و جلوگیری از سوء تفاهمات،خاطرنشان کرد: مایه تاسف است که نشستی میان رهبران وزارت دفاع آمریکا و چین در آینده نزدیک برگزار نخواهد شد. 

این اظهارات بلینکن پس از آن مطرح می‌شود که چین و آمریکا در دریای چین جنوبی شاهد تقابل هوایی بودند. واشنگتن اظهارات مطرح شده از سوی پکن درباره مالکیت بر دریای چین جنوبی را رد کرده و در موضوع تایوان خواستار حفظ وضعیت موجود این جزیره است. 

این در حالی است که مقامات چین بار‌ها بر بازگشت تایوان به سرزمین مادری تاکید کرده و استفاده از زور در این باره را رد نمی‌کنند. همچنین جزایر مورد اختلاف پکن و توکیو در دریای چین شرقی می‌تواند باعث تقابل نظامی دو طرف و ورود آمریکا به عنوان متحد نظامی ژاپن به جنگ مستقیم با چین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار