ولیعهد عربستان و وزیر امور خارجه آمریکا در کاخ سلطنتی جده دیدار و درباره روابط دو کشور گفتگو کردند.

 در دیدار محمد بن سلمان و آنتونی بلینکن روابط دو کشور، همکاری‌های ریاض- واشنگتن در زمینه‌های مختلف، روند توسعه این همکاری‌ها و تحولات منطقه‌ای و بین المللی بررسی شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین،  وز یر امور خارجه آمریکا در سفری سه روزه وارد شهر جده شده است و  این اولین دیدار بلینکن از عربستان در پس از آغاز مجدد روابط میان ریاض-تهران است. 

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، انتظار می‌رود آنتونی بلینکن در این سفر مجموعه پرونده‌های مرتبط به روابط دو کشور از جمله همکاری‌های اقتصادی و امنیتی را با مقامات عربستان بررسی کند. 

بلینکن در این سفر در نشست وزارتی شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا حضور خواهد یافت، وی همچنین به همراه فیصل بن فرحان، همتای عربستانی خود در نشست ائتلاف موسوم به ضد داعش در ریاض شرکت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
همه ی راه ها به عربستان ختم میشود پول سنگ هم نرم میکنه اینم عرب ها که124000پیغمبر واسشون فرستاده شده و اینم ایران که به تاریخ وتمدن2500ساله ی خودش مینازه ما کجا و اونها کجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
وزیر خارجه آمریکا بعداز مدتها بخاطر جریانات سیاسی و اتفاقات اخیر و برقراری رابطه بین ایران و عربستان ترس از منزوی و شاید ترد شدن از منطقه به بهانه صحبت بر سر رابطه با اسرائیل و عربستان اما در اصل اخطار و تهدید و ترساندن عربستان از ایران به عربستان آمده است. ان شاءاللّه سران عربستان دیگر گول حرفا و تهدیدهای آمریکا نخورند.و فهمیده باشند که آمریکا دیگر هیچی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
مرگ بر امریکای جنایتکار وخبیث و لکه ی ننگ جهان
آخرین اخبار