استاندار سیستان و بلوچستان گفت: زنان و مادران تمدن ساز هستند و فرزندی که تربیت می‌کنند، می‌تواند جامعه را متحول نماید.

محمد کرمی گفت: این استان با دیگر استان‌های کشور به دلایل داشتن مرز‌های طولانی آبی و خاکی، پتانسیل‌های فراوان در زمینه‌های مختلف، جوانترین استان کشور، رشد جمعیتی و از سویی وجود برخی مسائل و مشکلات، متفاوت است.

محمدکرمی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی صحیح و دقیق برای نهاد خانواده اذعان کرد: مادر اساس یک خانواده است که نقش‌های مهم مدیریت، اقتصاد و تربیت فرزندان را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر خانواده؛ آموزش و پرورش نیز نقش مهمی در جوامع دارد اگر برنامه‌ریزی مناسبی در آموزش و پرورش انجام شود، در دانشگاه‌ها با مشکلات مواجه نخواهیم شد.

استاندار با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در سطح استان بیان داشت: خانواده زندانیان یا کسانی که به هر نحوی جان خود را از دست دادند، هیچ گناهی ندارند و باید به این خانواده‌ها رسیدگی شود، تا مادر خانواده دغدغه‌ای برای نحوه بزرگتر نمودن کودکانش را نداشته باشد.

کرمی اذعان کرد: ۵۰ درصد جمعیت استان در روستا‌ها زندگی می‌کنند بنابراین باید توجه ویژه‌ای به بانوان روستایی در زمینه توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی داشته باشیم، تا از افزایش برخی مشکلات اجتماعی پیشگیری شود.

وی افزود: داشتن بانک اطلاعاتی دقیق از افراد و اینکه چند نفر در معرض آسیب قرار دارند، می‌تواند بر انجام روش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد.

استاندار بر هم‌افزایی بین مجموعه‌های مختلف فرهنگی در راستای همفکری و اقدام مشترک بخصوص در نظام تربیتی بین مدارس و خانواده تاکید کرد.

کرمی با تشریح جنگ شناختی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز دشمن در فضای مجازی به دنبال اشغال و هدایت ذهن‌ها می‌باشد.

وی در ادامه افزود: اسلام و قرآن شامل مبانی نظری قوی است، و اگر قرآن را در جامعه توسعه بدهیم بر دشمنان پیروز خواهیم شد.

در ادامه این نشست خانم سکینه سادات پاد دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی» با اشاره به بازدید‌های صورت گرفته اظهار کرد: مشکلات مطرح شده در این بازدید‌ها قابل لمس بود و مردم استان سیستان بلوچستان به معنای واقعی کلمه مردم نجیب و ولایتمداری هستند.

وی اذعان کرد: دغدغه‌ها و درد‌های مسئولان استانی از مسائل و مشکلات موجود مشترک است و این می‌تواند مهمترین کلید حل مشکلات باشد.

وی خاطر نشان کرد: باید نگاه ویژه‌ای به استان سیستان و بلوچستان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار