مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چهار راه تجارت جهان به واقع کامل‌ترین و گویاترین تعبیری است که بر چابهار اطلاق می‌شود.

امیر مقدم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چهار راه تجارت جهان به واقع کامل‌ترین و گویاترین تعبیری است که بر چابهار اطلاق می‌شود؛ نقطه اتصالی که جنوب و شرق جهان را به سهولت به شمال و شرق متصل می‌کند و به نوعی این بندر راهبردی نقطه اتصال کریدور شمال و جنوب است.

وی گفت: چابهار هابی ترانزیتی است که مسیر دسترسی به اروپا و روسیه و شمال آفریقا را هموار می‌کند و البته پل امن و در دسترس کشور‌های محصور در خشکی آسیای میانه برای ارتباط با جهان است. نظر به چنین کارکرد‌هایی است که جهان بر توسعه منطقه آزاد چابهار به عنوان نقطه کانونی و قلب کریدور شمال ـ جنوب اصرار دارد.

وی بیان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های خدادادی و موقعیت ژئوپولوتیک چابهار، این بندر می‌تواند به پایگاهی برای تبادلات ترانزیتی در کریدور تجاری شمال به جنوب تبدیل شده و نقطه اتصالی برای تجارت آسیای میانه و مرکزی باشد.

رئیس هیات مدیره منطقه آزادچابهار ادامه داد: دسترسی چابهار به آب‌های آزاد در کنار ثبات اقتصادی منطقه آزاد، زیرساخت‌هایی است که توسعه ترانزیتی کریدور شمال ـ جنوب از مسیر چابهار را هموار می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار