فرماندار چابهار گفت: توسعه بندر راهبردی چابهار در گرو سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی است و وجود سرمایه گذاران در تنها بندر اقیانوسی ایران موجب رشد و توسعه این شهر راهبردی بندری خواهد شد.

جواد سپاهی گفت: این روز‌ها شهرستان چابهار نامی شناخته شده در فضای اقتصادی کشور و بین‌الملل است، شهری راهبردی که در جنوب سیستان و بلوچستان بوده و شهر چابهار به علت دسترسی مستقیم به اقیانوس به "پایتخت اقیانوسی" ایران لقب گرفته و همین موضوع باعث شده تا در سال‌های اخیر این بندر موردتوجه قرار گیرد و زیرساخت‌های لازم نیز در این شهر بندری یکی پس از دیگری در حال راه‌اندازی هستند.

وی بیان کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی توجه کمتری به این شهر مهم بندری شده و نیاز است تا سرمایه‌های بخش خصوصی برای توسعه هر چه بیشتر این شهر بندری وارد چابهار شود.

فرماندار چابهار ادامه داد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته با توجه به اهمیت مباحث اقتصادی رهبر انقلاب سال را سال "رشد تولید و مهار تورم" نامگذاری کرده‌اند این امر برای ما به‌عنوان یک شعار نیست؛ بلکه یک فرمان ولایت است و به همین خاطر ما از ابتدای شروع سال برنامه و اهدافمان که باعث رشد تولید و مهار تورم شود را برنامه‌ریزی کردیم.

وی افزود: ما در جلسات متعدد از سرمایه‌گذاران و مدیران دعوت کردیم و تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران را داشتیم و از مدیران خواستیم که خدمات تسهیلگری را برای تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران فراهم کنند.

سپاهی با بیان اینکه در حال تدوین یک کتابچه راهنمای توسعه سواحل مکران بویژه کتابچه شهر‌های ساحلی سیستان و بلوچستان هستیم، خاطرنشان کرد: از همکاران در ادارات مختلف درخواست کردیم توانمندی‌ها و قابلیت‌هایی که در این محدوده جغرافیایی وجود دارد بررسی کنند و در یک بسته کامل اقتصادی برای رشد تولید برنامه‌ریزی شود تا بتوانیم به‌صورت عملی این موارد را اجرا کنیم.

وی اظهارداشت: وقتی بسته‌ها آماده شوند؛ یعنی وضعیت مشخص است و می‌توانیم به سرمایه‌گذاری که رجوع می‌کند راهنمایی‌هایی را ارائه دهیم.

معاون استاندار سیتسان و بلوچستان با اشاره به اینکه هم‌اینک چابهار به‌عنوان پیشانی امنیتی و اقتصادی استان و کشور محسوب می‌شود تصریح کرد: این شهر کریدور جنوب به شمال و شرق به غرب است و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسیار خوبی را نیز در این شهرستان داریم این شد که وقتی بسته‌ها آماده شدند و همه شرایط زمینه‌سازی شد وقتی سرمایه‌گذار برای گرفتن مجوز اقدام کرد ما او را راهنمایی کنیم و اطلاعات کافی را در اختیار او قرار دهیم تا انتخاب و سرمایه‌گذاری را انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار