مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : کرمانشاه متأسفانه آمار خوبی به لحاظ سالمندی ندارد، استان روز به روز در حال پیرتر شدن است.

شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : سال گذشته هشتمین استان پیر کشور بودیم، اما امسال در این سه ماهه سپری شده، یک رتبه دیگر در شاخص سالمندی افزایش داشته و الان هفتمین استان پیر کشور هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با وجود افزایش امید به زندگی در جامعه، نرخ باروری کاهش یافته و سبب افزایش آمار افراد بالای ۶۰ سال شده است.

وی دالاهو را پیرترین و ثلاث باباجانی را جوان‌ترین شهرستان استان معرفی کرد و افزود: با توجه به وضعیت موجود باید سیاست‌ها و برنامه‌ها به سمت جوانی جمعیت پیش‌رود.

شهبازی اشاره‌ای به تلاش بهزیستی برای ایجاد مراکز روزانه برای سالمندان داشت و گفت: سالمندان و والدین ما عزیزان ما هستند، جامعه با بزرگان ارزشمند می‌شود، لذا درخواست داریم که والدین را تکریم کنند و به مراکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندی ارجاع ندهند.

وی با تأکید بر اجتماعی و توانمند ماندن سالمندان، تصریح کرد: بهزیستی چهار مرکز سالمندان دارد که یکی از آن‌ها روزانه و بقیه شبانه‌روزی است. همچنین از ۹ مرکز مراقبت در منزل بهزیستی، دو مرکز به سالمندان اختصاص دارد. در حال حاضر ۹۰۰ سالمند از خدمات بهزیستی در این مراکز بهره‌مند می‌شوند که هر یک به طور میانگین ۳ میلیون تومان هزینه دارد.

سالمندان قشری از جامعه هستند که در دنیای معاصر همگام با پیشرفت‌ها عظیم صنعت، علم و تکنولوژی به عنوان جمعیت روبه رشد با نیاز‌های ویژه‌ای محسوب شده و دولت‌ها خود را ملزم می‌دانند که این قشر را پیش‌از پیش مورد توجه قرار دهند. چرا که حفظ سلامتی سالمندان امری امکان‌پذیر است و نباید بیماری و ناتوانی را جزیی جدای‌ناپذیر سالمندی دانست، چون با افزایش امید به زندگی توأم با سلامت به سالمندی سالم و فعال منجر می‌شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.