امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در برنامه صف اول و با اشاره به دستاوردهای این نیرو گفت: هنگام حمله آمریکاییها به عراق، عراقیها پایگاهایی مانند عقاب ۴۴ نداشتند و دیدیم چه برای بر سر هواپیماهای آنها آمد.
وی ادامه داد: بر همین اساس و بر اساس اصول پدافند غیرعامل ما بر آن شدیم تا از جنگندههای خودمان در برابر حملات احتمالی محافظت کنیم و پایگاههایی را طراحی کرده و ساختیم تا از پرندههای استراتژیک نهاجا حفاظت کنیم.
امیر واحدی با اشاره به ویژگیهای پایگاههای زیرزمینی نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: این پایگاه در جایی ساخته شده که هیچچیزی از جمله بمبهای سنگرشکن نمیتواند به آن آسیب برساند و با اطمینان و در امنیت کامل میتوانیم به اجرای ماموریت بپردازیم.
وی با اشاره به پایگاه زیرزمینی عقاب ۴۴ گفت: عقاب ۴۴ تمام امکانات یک پایگاه هوایی را در عمق زمین دارد. البته این یکی از دهها پایگاه زیر زمینی ما است و در آینده از سایر پایگاهها رونمایی میکنیم.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به ارتقای جنگنده اف ۴ عنوان کرد: پروژه شهید دوران برای ارتقای هواپیمای فانتوم اف-۴ ما طراحی و اجرا شد. بار اصلی ماموریتهای ما در دوران دفاع مقدس برعهده این جنگنده بود.
وی ادامه داد: ما توانستیم در این پروژه تمامی سیستمهای فانتوم از جمله رادار، اویونیک، تسلیحات و همه بخشهای آن را ارتقاء دادیم.
امیر واحدی درباره تجهیزات جدید جنگندههای اف۴ گفت: تجهیز ما اکنون در حوزه تسلیحات از بمبهای دورایستا و موشکهای برد بلند استفاده میکنیم. این تسلیحات بر روی هواپیمای اف ۴ ماه تست شده و توانستیم از طریق آنها اهداف را از فواصل دور مورد اصابت قرار دهیم.
وی افزود: ما بمبهایی با برد ۴۰ و ۶۰ کیلومتر در اختیار داریم و در حال کار بر روی فواصل بیشتر نیز هستیم. هواپیما از فاصله ۶۰ کیلومتری از هدف بمب را رها کرده و این بمب با دقت کامل و بسیار بالا به هدف برخورد میکند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به افزایش برد تسلیحات جنگندههای اف ۴ عنوان کرد: همچنین؛ برد موشکهای هوا به هوا، هوا به سطح و هوا به زمین نیز ارتقاء یافته است.
وی ادامه داد: هواپیمای اف ۴ که ما در اختیار داریم فقط یک پوستهای از هواپیمای قبلی باقی مانده و متخصصان ما بیش از ۸۰ درصد تجهیزات آن را به روز رسانی کردند.
امیر واحدی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت جنگندههای اف ۱۴ در نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: هواپیمای اف ۱۴ یک هواپیمای بسیار مهم و یک هواپیمای شکاری قدرتمند است که در دنیا فقط ما آن را در اختیار داریم. ما در نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع توانستیم قطعاتی که آمریکاییها فکرش را هم نمیکردند را بسازیم به نحوی که اف ۱۴های ما سرحالتر از گذشته در حال اجرای ماموریت هستند.
وی ادامه داد: یکی از کارهای مهم ما برای جنگنده اف ۱۴ این است که برخی قطعات هواپیمای اف ۱۴ مانند سیستم ناوبری آن را به تکنولوژی روز دنیا ارتقاء دادیم. چرا که تکنولوژی سیستم ناوبری در دنیا تغییر کرده بود و ما باید آن را به دانش روز دنیا میدادیم.
فرمانده نیروی هوایی ارتش در پاسخ به سوالی درباره نحوه همکاری این نیرو با شرکتهای دانش بنیان بیان کرد: یکی از افتخارات نیروی هوایی ارتش این است که ما نیاز خود را به شرکتهای دانشبنیان و جوانان نخبه خود اعلام و این عزیزان با تمام وجود و کمترین توقع نیازهای ما را برآورده میکنند.
امیر واحدی از آمادگی نیروی هوایی ارتش برای آموزش دانشجویان خلبانی پهپاد کشورهای دوست و همسایه خبر داد و گفت: ما آمادگی داریم در حوزه خلبانی پهپاد در حوزه فنی و خلبانی به کشورهای دوست و همسایه کمک کنیم و به آنها آموزش دهیم.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به توانمندی این نیرو در حوزه پهپادی گفت: ما درحال انجام کاری هستیم که بتوانیم پهپادهای خود را از چشم دشمنان مخفی کنیم.
وی درباره بهکارگیری رادار بومی هواپایه بر روی جنگندههای نیروی هوایی ارتش عنوان کرد: وزارت دفاع در این حوزه موفقیت بسیار خوبی داشته و این رادار تستهای خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.
امیر واحدی افزود: یکی از تجهیزاتی که چندین سال است در وزارت دفاع بر روی آن فعالیت کردند، سیستم رادیوی پروازی است که باید ایمنی کامل را داشته باشد و مطابق با فناوری روز دنیا عمل کند. وزارت دفاع رادیوی بومی عرش را ساخته است و هواپیماهای ما به این رادیوهای ۱۰۰ درصد بومی تجهیز شده است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه امروز ما در نیروی هوایی با کمک وزارت دفاع به پیشرفتهای خوبی رسیدیم، گفت: هواپیمای شکاری بمبافکن کوثر با موتور ملی یکی از این دستاوردها است. تعدادی از این جنگندهها آماده شده و در حال گذراندن تستهای نهایی هستند و در آینده نزدیک به نیروی هوایی ارتش الحاق میشوند. البته هواپیمای آموزشی یاسین نیز توسط وزارت دفاع ساخته شده است که امسال نمونه جدید آن پرواز میکند.
وی ادامه داد: هواپیمای آموزشی یاسین یکی از هواپیماهای آموزشی روز دنیا است. امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم از یاسین به عنوان هواپیمای جت آموزشی در نیروی هوایی ارتش استفاده کنیم.
امیر واحدی با بیان اینکه ما سال گذشته ۳۰ جنگنده را به طور کامل اورهال و باز آماده کردیم، تصریح کرد: امسال بیش از ۳۰ فروند هواپیمای را به طور کامل بازآماد میکنیم. البته اورهال کار بسیار سنگینی است و ما از طریق تجربیات پیشکسوتان و دانش جوانان این کار را به خوبی انجام میدهیم.
وی در پاسخ به سوالی درباره استفاده از هواپیمای ترابری سیمرغ در نیروی هوایی ارتش گفت: ما برای تغییر کاربری سیمرغ درخواستی نداشتیم، اما کارهای خوبی توسط وزارت دفاع صورت گرفته و سازمانهای دیگر درخواست کننده آن بوده اند. البته اگر احساس نیاز کنیم از این هواپیما استفاده میکنیم.
فرمانده نیروی هوایی ارتش در پاسخ به سوالی درباره الحاق جنگندههای جدید سوخو ۳۵ به این نیرو گفت: ما به عنوان نیروی هوایی ارتش یک کاربر هستیم. البته ما باید نیروی هوایی ارتش را بهروزرسانی کنیم. هواپیمایی که الان مطرح شده، هواپیمای نسل ۴+ است و ما آماده تصمیم مقامات عالیرتبه کشورمان هستیم.
وی ادامه داد: این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و، ولی از جزئیات آن اطلاعی ندارم. هنوز اطلاع نداریم که این جنگنده چه موقع وارد اسکادران ما میشود و هر موقع این جنگندهها خریداری شد آماده استفاده از آن هستیم.
امیر واحدی درباره توان نیروی هوایی ارتش در حوزه شبیهسازهای پرواز به عنوان کرد: نیروی هوایی ارتش قطب ساخت شبیهساز در منطقه است و شبیهساز همه هواپیماهای موجود در نهاجا را در اختیار داریم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ساخت موشکی شبیه فونیکس بیان کرد: درباره موشک هواپایه مقصود بنده اطلاع زیادی ندارم، اما میدانم کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته، ولی هنوز این موشک برای تست به ما تحویل نشده است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان درباره نقش آفرینی نهاجا در محور مقاومت خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش پشتیبان مردم مظلوم تمام دنیاست و نه کشور سوریه. نهاجا در محور مقاومت کمکها و پشتیبانیهای بسیار خوبی انجام دادهاست.
وی افزود: ما در نقاطی که توان رساندن آذوقه، مهمات و سلاح وجود نداشت، توانستیم با هواپیماهای ترابری نیروی هوایی ارتش به صورت بسیار دقیق تجهیزات را به آنها برسانیم. مناطقی بود که چند سال در محاصره بودند، اما با کمکهای نیروی هوایی در مقابل داعش مقاومت کردند.
۱ ورود سوخو به ایران تعادل قدرت در منطقه خاورمیانه را به هم میزند چیزی که روسها و آمریکا نمیخوان
دوم خود روسیه جنگنده استراتژیک خودش را به راحتی نمیفروشه چون میدونه ممکنه یه زمانی علیه خودش استفاده بشه مثل همین مسعله آزربايجان که صد درصد روسیه موافق حمله ایران به آنجا نیست (درصورت درگیری با اسرائیل احتمال دراختیار قرار دادن پایگاههای آزربايجان هست...)
سومین دلیل خود روسها از احتمال درگیری در خاورمیانه نگرانن که به معنی باز شدن دوباره راه آمریکا به منطقه هست.
البته امیدوارم که این اتفاق یعنی خرید سوخو بیوفته
لا اقل اگر روسیه سوخو به ما نداد
از راه گسترش پهبادها وموشک ها وکارآیی های بیشتر
سعی کنید این خلا راجبران نمایید
یاشاسن
این از بهترین پدافندهای غیرعامل خواهد بود
اف چهارده هنوز هم از بهترین ها و شیکها در طراحی و قطعه سازی است
هر چند ابهت و زیبایی سوخو را هم نمیتوان ندید گرفت
سوخو قطعا در طراحی پلتفرم زیبا و جنگنده بدرد بخور و کاربردی است
فکر میکردیم دهها هواپیمای مخفی ساخته و یا برای رونمایی دارید
تنوع نداشتن در صنعت هوایی بزرگترین اشتباه و خطا خواهد بود
با یک و چند گل بهار نمیشود نازنینان
به امید پرواز پرنده های خودی در پهنه آسمان کشورمان
آمریکا به ایران هواپیمای مسافربری نداد ؛ اف ۲۲ میده ؟؟!!!!!!
ما هم چون پول زیادی نداریم توان خرید نداریم
خودرو قدیمی مثل بی ام و سری m الان دارن تونبنگ میکنم توی مسابقات اتومبیلرانی سراسر دنیا استفاده میکنند
یا فولکس واگن گلف
هر فن آوری اگر در لبه فن آوری باشد منسوخ نمیشود
واقعا واسه چی داری مصاحبه میکنی؟
بسیجی نباس اشتباه بکنه
هنوز خبری نشده
آقا یا بیارید داخل کشور یا حرفش نزنید
خصوصا وقتی فاقد موشک فونیکس هم باشه!
چه کسی خودرو را برای کشف قیمت !!!!!! در بورس عرضه کرد و به دو سه برابر قیمت واقعی به مردم فروخت ؟؟!!!
چه کسی قبلا که خودرو وارد میشد عوارض و گمرکی ۱۱۰ درصدی یعنی،بیش از اصل قیمت خودرو بر آن بست؟؟