راه‌اندازی قرارگاه جهادی سرمایه‌گذاری کوثر در استان فارس

استاندار فارس گفت: قرارگاه جهادی سرمایه‌گذاری کوثر با هدف جذب سرمایه‌گذاران و تسهیل روند سرمایه‌گذاری در استان پهناور فارس راه اندازی شده‌است.

محمدهادی ایمانیه در حاشیه افتتاح قرارگاه جهادی سرمایه گذاری کوثر در شیراز با اشاره به اینکه، استانداری فارس به سوی سرمایه گذاران دست همکاری و یاری دراز کرده است، گفت: ایده پردازانی که برای محقق شدن ایده‌هایشان نیاز به منابع مالی دارند و همچنین صاحبان سرمایه که برنامه خاصی برای منابع مالی خود ندارند در این قرارگاه به یکدیگر معرفی می‌شوند تا با همکاری بیشتر سبب پیشرفت اقتصادی استان شوند.

استاندار فارس، کارگروه استعدادیابی، سرمایه گذاری، احیای واحد‌های راکد، تامین مالی، دیپلماسی اقتصادی و دستیار مردمی را ۶ کارگروه تعریف شده ذیل قرارگاه جهادی سرمایه گذاری کوثر معرفی کرد و گفت: این قرارگاه فعالیت و مشکلات مختلف سرمایه گذاران را در زمینه‌های مختلفی همچون تامین زمین، تسهیلات و زیرساخت‌ها بررسی و برطرف می‌کند.

ایمانیه با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری دو هدفی است که برای تحقق آن از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد، گفت: روز‌های شنبه و چهارشنبه هر هفته قسمتی از برنامه‌های خود را به ملاقات مستقیم با سرمایه گذاران اختصاص داده‌ام.

هماهنگی برنامه‌ها برای جلب و حمایت از سرمایه‌گذاری در استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس نیز با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی قرارگاه جهادی سرمایه‌گذاری کوثر در استان بیان کرد: این قرارگاه راه‌اندازی خواهد شد و با هماهنگی برنامه‌ها در سطح شهرستان‌ها در راستای جلب و حمایت از سرمایه‌گذاری پیش می‌رود.

محسن ربانی‌زاده در زمینه تامین زمین برای سرمایه گذاران نیز گفت: از ظرفیت بانک زمین در سطح استان برای سرمایه‌گذاران استفاده شده تا مشکلی در این زمینه در فارس وجود نداشته باشد.

او گفت: سال‌های گذشته زمین‌هایی واگذار شده که بلااستفاده مانده است که این زمین‌ها تعیین تکلیف خواهد شد و در حوزه سرمایه‌گذاری از آن بهره برده می‌شود.

ربانی‌زاده گفت: همسو کردن مدیران اقتصادی برای پیگیری امور سرمایه گذاری به صورت جدی در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس در ادامه به وجود دستگاه‌های نظارتی اشاره کرد و گفت: براساس بررسی‌ها هشت دستگاه نظارتی وجود دارد که اگر همسو با سرمایه‌گذاری نباشد مشکلاتی برای سرمایه‌گذاران و تولید ایجاد می‌شود.

ربانی‌زاده گفت: برنامه‌های منسجمی در حوزه بانک‌های استان در سال جدید پیگیری و اجرا خواهد شد که قطعا در همین ماه‌های نخست سال جاری نتیجه آن مشخص می‌شود.

او، بنگاه‌های راکد را ظرفیتی برای سوق دادن مسیر سرمایه‌گذاری دانست و ادامه داد: بنگاه‌های راکد سرمایه‌هایی بلااستفاده است که با سوق دادن سرمایه‌گذاران جدید می‌توان جانی به این واحدها و اقتصاد بخشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار