مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : میانگین رسیدگی به پرونده‌های شکایت در حوزه کار استان کرمانشاه ۵۶ درصد کاهش یافت.

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : یکی از رسالت‌های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صیانت از حقوق نیروی کار است که در قالب آن رسیدگی به شکایت کارگری، کارفرمایی مطرح است.

وی افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان هیئت رسیدگی دایر است و در این میان هیئت بدوی همان هیئت تشخیص و متشکل از سه نفر نماینده کارگری، یک نفر نماینده کارفرمایی و یک نفر نماینده دولت است.

احمدی تصریح کرد: در راستای رعایت اصل سه جانبه‌گرایی هیئت بالادستی هیئت تشخیص، هیئت حل اختلاف است که ۹ نفر عضو متشکل از سه نفر نماینده کارگری، سه نفر نماینده کارفرمایی و سه نفر نماینده دولت دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سه نفر نماینده دولت در هیئت حل اختلاف را نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده رئیس کل دادگستری و نماینده فرماندار تشکیل می‌دهد.

احمدی اذعان کرد: این هیئت‌ها کار رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی را انجام می‌دهند، به گونه‌ای که در سال گذشته شش هزار پرونده شکایت توسط مراجع حل اختلاف در استان کرمانشاه رسیدگی شد.

وی افزود: میانگین رسیدگی به پرونده‌های شکایت در سال ۱۴۰۰ از ۱۱۳ روز به ۴۹ روز در سال ۱۴۰۱ رسید، یعنی ۶۴ روز میانگین رسیدگی به پرونده‌های شکایت توسط مراجع حل اختلاف کاهش داده شد که البته امسال نیز درصدد هستیم همین روند رسیدگی را کاهش دهیم. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: برخی شهرستان‌ها فاقد هیئت تشخیص بودند، برهمین اساس در همه شهرستان‌ها هیئت تشخیص تشکیل شد تا مردم از یک شهرستان به شهرستان دیگر مراجعه نکنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.