مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: مالکان ۴۱ هزار قطعه زمین زراعی که شامل ۴۹ درصد از اراضی کشاورزی استان بوده، سند تک برگ دریافت کردند.

مجتبی قلنجی مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این استان دارای یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی است، گفت: آذربایجان غربی یکی از سه استان پیشتاز در زمینه صدور اسناد اراضی کشاورزی و رفع تداخلات است.

وی اضافه کرد: آذربایجان غربی در رفع تداخلات اراضی ملی با کشاورزی قدم‌های مطلوبی برداشته است که تاکنون به مساحت بیش از یک میلیون و ۴۲۴ هزار هکتار از اراضی دارای تداخل مطرح و مورد بررسی قرار گرفته و به میزان ۱۵۳ هزار و ۱۷۱ هکتار رفع تداخل شده است.

قلنجی با اشاره به اینکه در راستای حمایت از سرمایه گذاری در این بخش حدود ۱۷ هکتار زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی واگذار شده، افزود: در سال گذشته ۷۴۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی برای سرمایه گذاری به طرح‌های غیرکشاورزی و چهار هکتار هم در زمینه طرح‌های وابسته به کشاورزی به شرکت‌های دانش بنیان واگذار شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: صدور سند برای اراضی کشاورزی از جمله مهمترین پیش‌نیاز‌های اقتصادی شدن کشاورزی محسوب می‌شود و بخش عمده‌ای از مشکلات مالی کشاورزان با صدور سند تک برگ کشاورزی قابل حل است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش تعامل و هماهنگی بین دستگاه اجرایی ذیربط در این زمینه، اظهار کرد: مشکلات و چالش‌های موجود به منظور تسریع در صدور اسناد اراضی کشاورزی استان باید شناسایی و برنامه ریزی دقیق تری برای تسریع در عملیات اجرایی کار تا پایان سال جاری انجام گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.