سنددار کردن اماکن روستایی بهترین خدمت برای مردم این مناطق است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: یکی از دغدغه‌های روستاییان موضوع سنددار شدن مسکن و اماکن است که امسال باید شاهد تسریع عملکرد بیشتری در این خصوص باشیم چراکه این امر بهترین خدمت برای آنان به شمار می‌رود.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: صدور سند واحد‌های مسکونی روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر را می‌توان با همکاری دستگاه‌های مجموعه سیستم قضایی سرعت داد و از این رو اداره کل ثبت اسناد و املاک قوه قضاییه آماده همکاری است.

وی افزود: آذربایجان‌غربی در خصوص مقاوم‌سازی اماکن روستایی از عملکرد پایینی نسبت به میانگین کشور برخوردار است که جبران این فرآیند مستلزم ورود سیستم قضایی و دستگاه‌های توانمند اجرایی است.

عتباتی ادامه داد: امیدواریم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای سال ۱۴۰۳ برنامه مدون توسعه‌ای برای مقاوم‌سازی مساکن روستایی این استان داشته باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی نیز دراین دیدار با تاکید بر لزوم همکاری و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف توسعه روستایی، افزود: ۳۴ درصد مساکن روستایی این استان از طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی یا همان مقاوم‌سازی مساکن روستایی برخوردار است که متاسفانه پایین‌تر از میانگین کشوری است.

علیرضا مقدم ادامه داد: با توجه به جلسات متداول برای پیشبرد این اهداف، سهمیه مقاوم سازی ۱۷ هزار مسکن روستایی برای آذربایجان‌غربی کسب شده بود که خوشبختانه توانستیم سهمیه ۶ هزار مسکن روستایی را اضافه و این سهمیه را به ۲۳ هزار واحد مسکن روستایی برای سال ۱۴۰۳ برسانیم.

وی افزود: تاکنون ۱۹۳ هزار جلد سند برای مساکن روستا‌های بالای ۲۰ خانوار صادر شده و این رقم در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر هم ۴۵ هزار و ۷۰۰ جلد سند است که برای ۱۴۰۳ این تعداد رو به رشد خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.