رئیس اداره دامپزشکی اندیمشک از واکسیناسیون بیش از ۱۶ هزار راس دام سبک در برابر بیماری‌های مشترک میان انسان و دام در منطقه جوروند این شهرستان خبر داد.

منوچهر شیخی گفت: در اردوی جهادی دامپزشکی در منطقه جوروند بیش از ۱۶ هزار راس دام سبک در برابر بیماری‌های واگیر دار دامی و مشترک میان انسان و حیوان واکسینه شدند.

او می‌گوید: در این رابطه ۳ گروه از دامپزشکی شهرستان با همکاری بسیج و بخش خصوصی به مناطق هدف اعزام شدند و خدمات رایگان بهداشتی دامپزشکی به دامداران ارائه کردند.

شیخی گفت: عمده‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته را واکسیناسیون دام‌های سبک در برابر بیماری آبله و بروسلوز عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه آموزش رکن اصلی جلوگیری از بروز بیماری را دارد، دامداران و عشایر نسبت به آشنایی با بیماری‌های آبله، تب کریمه کنگو، بروسلوز و هاری آگاه شدند.

رئیس اداره دامپزشکی اندیمشک گفت: در این اردوی جهادی دامپزشک بخش غیر دولتی نسبت به ویزیت رایگان و درمان دام‌های بیمار اقدام کرد.

به گفته او باتوجه به اینکه اردو‌های جهادی دامپزشکی در پیشگیری از ابتلای دام‌های سبک و سنگین به بیماری‌ها و حفظ جمعیت دام که اقتصاد و معیشت روستاییان و عشایر که وابسته به آن است، تاثیر زیادی دارند، با قوت ادامه خواهند داشت. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.