بیشتر اروپایی‌ها خواستار ادامه روابط با روسیه هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان داد بیشتر اروپایی‌ها علی رغم درگیری‌های نظامی در اوکراین خواستار حفظ روابط خود با روسیه هستند.

براساس نتایج یک نظرسنجی، بیشتر اروپایی‌ها خواهان ادامه ارتباط با روسیه پس از مناقشه در اوکراین در چارچوب یک صلح توافق شده هستند.

به گزارش اسپوتنیک، این نظرسنجی که به همت نهاد سیاست شورای اروپا در امور خارجی انجام شده است، نشان می‌دهد برخی از اروپایی‌ها معتقدند که کشورشان باید روابط کاملاً نزدیک و همراه با همکاری را با مسکو داشته باشد.

در این نظرسنجی از شرکت کنندگان خواسته شد تصور کنند جنگ اوکراین در نهایت با گفتگو به صلح ختم شد در این صورت آن‌ها چه تصوری از رابطه کشورشان با روسیه دارند.

براساس این نتایج و به طور متوسط، در تمام کشور‌های مورد بررسی، ۲۱ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که کشورشان باید روابط کاملاً همکاری جویانه را با روسیه داشته باشد، ۴۸ درصد از اروپایی‌ها نیز طرفدار داشتن رابطه محدود با مسکو و فقط برای تجارت در روسیه بودند. همچنین فقط ۱۸ درصد از پاسخ دهندگان معتقد بوده‌اند که کشورشان «باید به همه روابط با روسیه پایان دهد» و ۱۳ درصد هم نتوانستند پاسخ قطعی درباره روابط با روسیه بدهند.

در عین حال این نتایج در کشور‌های مختلف اروپایی نیز متفاوت بوده است. به عنوان مثال در لهستان، ۳۹ درصد مایل به پایان دادن به همه روابط با روسیه بودند و همزمان اکثریت در بلغارستان، حدود یک سوم از اتریشی‌ها و مجارستانی‌ها و یک چهارم آلمانی‌ها خواستار بررسی مجدد روابط کنونی با روسیه هستند.

این نظرسنجی عمومی از جمعیت بزرگسال بین بیش از ۱۶ هزار نفر از ساکن از ۱۱ کشور اتحادیه اروپا شامل اتریش، بلغارستان، دانمارک، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، هلند، لهستان، اسپانیا و سوئد انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
بیشتر اروپا یعنی کجا؟سرزمین های جنگلی و کشتزارها و کوههای آلپ؟مناطق مسکونی که همه علیه مسکو و دشمن پوتین جنایتکارند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
اروپاییا باید به وظیفه تاریخیشون که مهار آمریکاست عمل کنن
آخرین اخبار